عصر خودرو

روز گذشته در بورس کالا؛

۴۵۰۰ قرارداد آتی سکه منعقد شد

عصر بازار-حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز گذشته به ۴هزار و ۵۵۲ قرارداد و ارزش آن به ۴۹۹ میلیارد ریال رسید که نسبت به معاملات روز یکشنبه رشد ۸ درصدی را تجربه کرد؛ چرا که طی این روز حجم معاملا به ۴ هزار و ۱۸۲ قرارداد رسیده بود.

۴۵۰۰ قرارداد آتی سکه منعقد شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در روزهایی که قیمت دلار کشش افزایش زیادی را از خود نشان نداده ، اونس در تلاش برای رشد قیمت است، بر همین اساس معامله‌گران تمایل بیشتری به سمت بازار سکه پیدا کرده اند که این موضوع موجب شده تا روند معکوس طلا و ارز تاثیر چندانی بر بازار سکه نداشته باشد و این فلز گران بها به رشد آرام خود ادامه دهد.

بر این اساس روز گذشته سکه تحویل دی ماه با افزایش 0/15درصدی به قیمت یک میلیون 143 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و 158 هزار تومان معامله شد و 0/15 درصد رشد داشت. این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با افزایش قیمت 0/2 درصدی با نرخ یک میلیون و 173 هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و 189 هزار تومان معامله شد و رشد 0/21 درصدی را به ثبت رساند و در پایان نیز سر رسید شهریور ماه با افزایش 0/24درصدی با قیمت یک میلیون و 207 هزار تومان معامله شد. به این ترتیب هر پنج سررسید دی، اسفند، اردیبهشت، تیر و شهریور ماه با روندی مثبتی روبه رو بودند.

در بازار نقدی چه گذشت؟

روز دوشنبه و در شروع معاملات سکه تمام بهار آزادی همسو با ارز در مسیر کاهشی قرار گرفت و با هزار تومان افت به بهای یک میلیون و 137 هزار تومان رسید، البته این افت در شرایطی ثبت شد که ارزش اونس تا ساعت 3 بعدازظهر در بازارهای جهانی تا حدی بالا رفته و به محدوده هزار و 140 دلار نزدیک شده بود بر همین اساس قیمت سکه نیز تغییر مسیر داد و با نرخ یک میلیون 141 هزار تومان بر تابلوی صرافی ها نقش بست.

در همین حال هر قطعه نیم سکه بهار آزادی به قیمت 600 هزار تومان فروش رفت.  ربع سکه نیز با قیمت 320 هزار تومان معامله شد. همچنین سکه گرمی هم دیروز در بازار آزاد با قیمت 200 هزار تومان به فروش رسید.

برچسب ها