عصر خودرو

در جلسه هیئت کمیسیون اقتصادی اوپک

اوپک سناریوهای کاهش قیمت نفت را بررسی کرد

عصر بازار- کارشناسان سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در جلسه هیئت کمیسیون اقتصادی، میزان تقاضا برای نفت این سازمان و همچنین کاهش قیمت نفت را بررسی کردند.

اوپک سناریوهای کاهش قیمت نفت را بررسی کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از شانا، مدیر امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، بعد از جلسه ویژه هیئت کمیسیون اقتصادی اعضای اوپک که هفته گذشته در وین برگزار شد در گفتگو با خبرنگار شانا درباره محور این جلسه گفت: در این جلسه درباره میزان عرضه و تقاضا برای گاز، زغال سنگ و سایر حاملهای انرژی که در بلندمدت تقاضا برای نفت را تحت تاثیر قرار می دهند، بحث شد.

    مهدی عسلی افزود: هم چنین برآوردهای بلندمدت مدل جهانی اوپک (اوم) از عرضه جهانی نفت و سایر حاملهای انرژی  نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

    به گزارش شانا، در دبیرخانه اوپک، سالانه علاوه بر دو جلسه تحلیل بازار نفت در کوتاه مدت که بلافاصله قبل از کنفرانس اوپک برگزار می شود یک جلسه کارشناسی نیز برای بررسی مسایل انرژی در بلندمدت برگزار می شود. این  "جلسه ویژه هیئت کمیسیون اقتصادی" خوانده می شود.

    وی درباره این که آیا درباره روند نزولی قیمت نفت و تداوم آن در ادامه امسال نیز مباحثی مطرح شده است، تصریح کرد: قیمت نفت در بلند مدت در مدل اوم و تاثیر آن در عرضه و تقاضای بلند مدت نفت (مقاطع ٥ ساله تا ٢٥ سال آینده) بررسی می شود.

    به گفته عسلی، با توجه به فاصله زمانی، معمولا طیف و دامنه ای که قیمت نفت می تواند در آن تغییر کند بررسی شد.

    مدیر امور اوپک و روابط با مجامع انرژی درخصوص این که کارشناسان این سازمان در این جلسه میزان تقاضای نفت اوپک برای سال آینده را چه رقمی پیش بینی کرده اند، افزود: مباحث با توجه به برآوردهای بلندمدت صورت می گیرد و در آن معمولا یک دامنه ای از برآوردهای مربوط به تقاضا بحث می شود. در بلندمدت تقاضای نفت تحت تاثیر رشد اقتصادی، جمعیت و شهرنشینی و پیشرفتهای فنی در عرصه های مختلف مانند ساختمان و حمل و نقل و در بخش عرضه است.

    برچسب ها