عصر خودرو

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

قرارداد ۳۶ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در بنادر

عصر بازار- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از امضای قرارداد ۳۶ هزار میلیارد ریالی با شرکت های بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بنادر کشور خبر داد.

قرارداد ۳۶ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در بنادر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، محمد سعیدنژاد در جمع خبرنگاران حاضر در مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل افزود: فراخوان مناقصه ترمینال 1 و 2 بندر شهید رجایی اعلام شده است و ارزیابی کیفی شرکت های حاضر در مناقصه ترمینال 1 هم صورت پذیرفته و از میان 28 شرکت حاضر، 4 شرکت ارزیابی کیفی شده اند که در آینده نزدیک بر اساس قیمت های اعلام شده از سوی آنها انتخاب می شوند. در ترمینال 2 بندر شهید رجایی هم در مرحله تایید صلاحیت شرکت ها هستیم و قرار است برنده مناقصه های هر دو ترمینال به صورت همزمان اعلام شود.

وی ادامه داد: با توجه به قرارداد سرمایه گذاری منعقد شده در بندر چابهار در سال گذشته، بخشی از تجهیزات خریداری شده این بندر در حال بارگیری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این تجهیزات از کشور آلمان وارد می شود، تصریح کرد: این تجهیزات شامل جرثقیل زرافه ای می شود.

وی ادامه داد: جمع قرارداد برای تامین تجهیزات بندر چابهار 403 میلیون دلار است که ارزش مالی بار حمل شده کنونی 40 میلیون دلار است.

سعید نژاد اظهار داشت: 10 هزار میلیارد تومان طی سالهای گذشته در بنادر کشور سرمایه گذاری شده است که تمام این رقم به صورت فعال در بنادر کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

گفتنی است بر اساس قرارداد امضا شده سازمان بنادر با شرکت های بخش خصوصی، قرار است 36 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بنادر کشور انجام شود که دو فقره قرارداد سرمایه گذاری در سال 95 به میزان 368 میلیارد ریال در بنادر استان مازندران، یک فقره قرارداد سرمایه گذاری 861 میلیارد ریالی در بندر خرمشهر، 7 فقره قرارداد سرمایه گذاری به 3 هزار و 398 میلیارد ریال در بنادر استان گیلان، 5 فقره قرارداد سرمایه گذاری به رقم 2 هزار و 869 میلیارد ریال در بندر امیرآباد، 5 فقره قرارداد سرمایه گذاری به ارزش 5 هزار و 128 میلیارد ریال در بنادر استان بوشهر، 4 فقره قرارداد سرمایه گذاری به میزان هزار و 785 میلیارد ریال در بنادر استان سیستان و بلوچستان، 18 فقره قرارداد سرمایه گذاری به ارزش مالی 8 هزار و 31 میلیارد ریال در بنادر استان خوزستان و 18 فقره قرارداد سرمایه گذاری به ارزش مالی 13 هزار و 750 میلیارد ریال در بنادر استان مازندران طی سال 95 بسته شده است.

برچسب ها