عصر خودرو

معاون وزیر نفت :

مذاکره جدی ایران و کویت برای صادرات گاز

نحوه صادرات هنوز مشخص نیست

عصر بازار- معاون وزیر نفت گفت: مذاکره جدی برای صادرات گاز ایران به کویت وجود دارد اما هنوز نحوه صادرات گاز به این کشور همسایه مشخص نیست.

مذاکره جدی ایران و کویت برای صادرات گاز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، حمیدرضا عراقی از ابراز علاقه جدی کویت برای واردات گاز از ایران خبر داد و گفت:مذاکره ایران و کویت برای فروش گاز به این کشور ادامه دارد.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه طرق مختلفی برای صادرات گاز به این کشور در حال بررسی است،تصریح کرد: ترجیح ما و کویت این است که قرارداد بین دو دولت منعقد شود.

به گزارش فارس ظاهرا دو مسیر برای صادرات گاز به کویت وجود دارد که یک مسیر از خشکی می‎گذرد، به طوری که از طریق گرفتن انشعابی از خط لوله صادرات گاز به بصره ، گاز ایران به کویت صادر شود.

ظاهرا این مسیر با صرفه‎ترین و سریع‎ترین مسیر برای صادرات گاز به کویت است که با احداث یک خط لوله 35 کیلومتری اجرایی می‎شود.

اما مسیر دیگر برای انتقال گاز ایران به کویت ،صادرات گاز به این کشور از طریق یک خط لوله دریایی است که در صورت نهایی شدن این طرح، یک خط لوله از بندر لنگه به سوی کویت در  بستر خلیج فارس احداث می‎شود.

باتوجه به اینکه ایران هم اکنون در حال ساخت خط لوله صادرات گاز به بصره در جنوب عراق است، می توان با ساخت ادامه آن به طول 35کیلومتر گاز را علاوه بر بصره به کویت نیز صادر کرد، اما کویت به دلیل ملاحظات سیاسی تمایلی به وابسته کردن خود به خط لوله عبوری از داخل خاک عراق ندارد.

برچسب ها