عصر خودرو

بررسی معاملات روز گذشته قراردادهای آتی؛

اونس به سکه خط داد؛ دلار عقب نشینی کرد

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز گذشته به ۴هزار و ۱۸۲ قرارداد و ارزش آن به ۴۹۹ میلیارد ریال رسید.

اونس به سکه خط داد؛ دلار عقب نشینی کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در اولین روز کاری از آخرین هفته پاییز، دلار پس از 4 روز افزایش متوالی در روند کاهشی قرار گرفت و از مرز 3 هزار و 950 تومان عقب نشینی کرد، این در شرایطی است که بهای اونس طی روز جمعه با افزایش نسبی رو به شد و همین موضوع عاملی برای افزایش بهای سکه در روز یکشنبه بشمار می آید.

بر این اساس روز گذشته سکه تحویل دی ماه با افزایش 0/2درصدی به قیمت یک میلیون 142 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و 156 هزار تومان معامله شد و 0/21 درصد رشد داشت. این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با افزایش قیمت 0/27 درصدی با نرخ یک میلیون و 171 هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و 187 هزار تومان معامله شد و رشد 0/3 درصدی را به ثبت رساند و در پایان نیز سر رسید شهریور ماه با افزایش 0/25 درصدی با قیمت یک میلیون و 204 هزار تومان معامله شد. به این ترتیب هر پنج سررسید دی، اسفند، اردیبهشت، تیر و شهریور ماه با روندی مثبتی روبه رو بودند.

در بازار نقدی چه گذشت؟

همسو با افت قیمت دلار، روز یکشنبه سکه تمام بهار آزادی نیز در مسیر کاهشی قرار گرفت و با هزار تومان افت به قیمت یک میلیون و 138 هزار تومان رسید. به گفته فعالان، فلز گرانبهای داخلی ظرفیت افت بیشتری دارد، ولی تعدادی از معامله‌گران بزرگ این بازار در برابر کاهش قیمت مقاومت می‌کنند. در همین حال هر قطعه نیم سکه بهار آزادی به قیمت 600 هزار تومان فروش رفت، اما ربع سکه به 320 هزار تومان رسید. قیمت سکه گرمی نیز دیروز با قیمت 200 هزار تومان به فروش رسید.

برچسب ها