عصر خودرو

نحوه حضور صندوق های سرمایه گذاری در بازار اختیار معامله اعلام شد

عصر بازار- به استناد مصوبه شماره ۴۳۶ مورخ ۱۷/۰۹/۱۳۹۵ هیات مدیره این سازمان، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مجاز به اخذ موقعیت در بازار اختیار معامله می‌باشند.

نحوه حضور صندوق های سرمایه گذاری در بازار اختیار معامله اعلام شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  بورس تهران، به استناد مصوبه شماره 436 مورخ 17/09/1395 هیات مدیره این سازمان، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مجاز به اخذ موقعیت در بازار اختیار معامله می‌باشند.

بر این اساس اتخاذ موقعیت خرید در معاملات قراردادهای اختیار معامله خرید سهام توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری با رعایت شرایط ذیل مجاز می‌باشد: اتخاذ موقعیت خرید در معاملات قراردادهای اختیار معامله خرید سهام، جزء نصاب‌های سرمایه‌گذاری در سهام و حق تقدم سهام لحاظ شده و حداکثر تا سقف 5درصد از ارزش روز کل سهام مجاز پرتفوی صنـــدوق سرمایه گذاری امکان‌پذیر می‌باشد.

همچنین اتخاذ موقعیت فروش در معاملات قراردادهای اختیار معامله خرید سهام، در هر زمان حداکثر تا سقف 10 درصد از تعداد سهام پایه موجود در پرتفوی صندوق سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر می‌باشد.آن دسته از متقاضیانی که قصد اتخاذ موقعیت‌ در بازار اختیار معامله خرید سهام به شرح فوق را دارند، لازم است؛ با برگزاری مجمع و اصلا جدول ترکیب دارایی‌ها در امیدنامه مطابق با ابلاغیه شماره 12020071 مورخ 23/09/1395 سازمان بورس، نسبت به اتخاذ موقعیت‌های مذکور اقدام نمایند.

لازم به ذکر است؛ در رابطه با موضوع این ابلاغیه، ارائه صورتجلسه مجمع صندوق به سازمان که صرفاً با موضوع اصلاح ترکیب دارایی‌های صندوق باشد، به منزله ثبت صورتجلسه نزد سازمان خواهد بود.

برچسب ها