عصر خودرو

امیدواری مدیر عامل ایران‌ایر:

نخستین ایرباس‌ها تا نوروز ۹۶ می‌رسند

عصر بازار- روز گذشته وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران اعلام کرد که پس از نهایی شدن قرارداد خرید ۸۰ فروند بوئینگ، با حضور نمایندگان ایرباس در ایران این امید وجود دارد قرارداد مربوط به خرید این هواپیماهای فرانسوی نیز تا پایان هفته جاری نهایی شود، موضوعی که ایران‌ایر برای آن برنامه‌ریزی‌های جدی به کار بسته است.

نخستین ایرباس‌ها تا نوروز ۹۶ می‌رسند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، مذاکرات نمایندگان ایران با شرکت هواپیماساز ایرباس در حالی یکساله می‌شود که نمایندگان کمپانی بوئینگ توانسته‌اند با نهایی کردن مذاکرات ابتدایی خود گامی مهم برای به دست آوردن بخشی از بازار ایران را بردارد، موضوعی که باعث شده نمایندگان شرکت ایرباس نیز در نهایی کردن مذاکرات خود تعجیل کنند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل گفته یکی از دلایل اصلی که مذاکرات با ایرباس طولانی شده بحث رسیدن به راهکارهایی در همکاری شرکت‌های ایرانی در ساخت هواپیماهای ایرباس است، موضوعی که با نهایی شدن بررسی‌ کمیته مسوول این موضوع می‌تواند یکی از آخرین مباحث فنی بر سر راه عقد قرارداد با ایرباس را بردارد.

مدیر عامل ایران‌ایر روز گذشته رسما ابراز امیدواری کرد: با نهایی شدن این قرارداد در سال 2017 بین هفت تا هشت فروند هواپیمای جدید تحویل این شرکت ایرانی شود، موضوعی که به نظر می‌رسد امکان اجرایی شدن آن تا پایان سال جاری شمسی نیز وجود دارد.

فرهاد پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی این مطلب، اظهار کرد: ایران‌ایر گام‌های مثبتی را برای نهایی کردن مدل و همچنین چگونگی تحویل هواپیماهای خریداری شده برداشته و از این‌رو با نهایی شدن قرارداد فاصله چندانی باقی نمانده است.

وی اضافه کرد: با امضای قرارداد نهایی می‌توان امیدوار بود نخستین ایرباس‌های خریداری شده از سوی هما تا عید سال 1396 به آسمان ایران وارد شود.

مدیر عامل ایران‌ایر همچنین درباره فرآیند ورود این هواپیماها نیز گفت: پس از آنکه مباحث مربوط به قراردادهای فنی و مسائل مالی نهایی شد، دوطرف چگونگی اجرای آن را مورد بررسی قرار می‌دهد و سرانجام هیاتی رسمی از ایران نسبت به تحویل هواپیماهای جدید اقدام خواهند کرد.

برچسب ها