عصر خودرو

معاون وزیر راه و شهرسازی به رویترز خبر داد

قرارداد ایران با ایرباس امروز یا فردا امضا می‌شود

ورود اولین هواپیما در ماه آینده

عصر بازار- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که قرارداد با ایرباس امروز یا فردا امضا می شود گفت: اولین هواپیماها به موجب این قرارداد تا اواسط ماه ژانویه تحویل ایران خواهد شد.

قرارداد ایران با ایرباس امروز یا فردا امضا می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، یک مقام ارشد ایرانی گفت، این کشور قرارداد با شرکت ایرباس برای خرید 100 فروند هواپیما را نهایی کرده و اولین هواپیماها به موجب این قرارداد تا اواسط ماه ژانویه تحویل ایران خواهد شد.

به گفته اصغر فخریه کاشان، معاون وزیر راه ایران، این قرارداد که تقریبا نیمی از آن مربوط به هواپیماهای باریک پیکر و نیمی دیگر مربوط به هواپیماهای پهن پیکر است، در طی روزهای آینده و احتمالا دوشنبه یا سه شنبه به امضا خواهد رسید.
وی در مصاحبه ای تلفنی گفت: «ما مذاکرات با ایرباس را نهایی کرده ایم و همین روزها قادر خواهیم بود در تهران قراردادی را به امضا برسانیم. ما انتظار داریم با نهایی شدن برخی موارد باقی مانده امروز یا فردا قرارداد را امضا کنیم.»
فخریه کاشان گفت، ایرباس 4 نوع هواپیمای متوسط برد ای 320 و ای 321 و دور برد ای 330 و ای 350 را به ایران تحویل خواهد داد. این سخنان موید صرف نظر ایران از خرید سوپرجامبوهای ای 380 از شرکت ایرباس است.
این مقام ایرانی گفت، ایران که هفته گذشته قراردادی برای خرید 80 فروند هواپیما با شرکت بوئینگ به امضا رساند، توافقاتی با شرکت های لیزینگ خارجی برای تامین مالی مجموعا 77 فروند هواپیما انجام داده است که شامل 42 فروند ایرباس و 35 فروند بوئینگ است.
«حداقل 2 شرکت لیزینگ در این قراردادها نقش خواهند داشت.»
فخریه کاشان در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در صورت لغو مجوزهای صادر شده از سوی واشنگتن یا اعمال محدودیت های بیشتر در زمینه تجارت با ایران،  این قرارداد از مسیر خود خارج شود گفت: «ما نگران نیستیم، هرچند که نباید چنین احتمالی را نادیده بگیریم.»
« واقعیت این است که آقای ترامپ ممکن است برخی تحریم های جدید وضع کند، اما ما این اقدام را نقض برجام تلقی خواهیم کرد. برجام صراحتا اجازه خرید هواپیما توسط ایران و فروش آن توسط شرکت های تولید کننده به ایران را می دهد.»

برچسب ها