عصر خودرو

رئیس سازمان بورس مزیت های معاملات اختیار را تشریح کرد

عصر بازار- رئیس سازمان بورس گفت: امروز بعد ۵۰ سال از آغاز به کار بازار سرمایه، قراردادهای اختیار خرید مورد معامله قرار میگیرد.

رئیس سازمان بورس مزیت های معاملات اختیار را تشریح کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، صبح امروز یکشنبه 28 آذر ماه شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم رونمایی از معاملات اختیار معامله در بازار سرمایه بیان کرد: اختیار معاملات سهام یک فرصت سرمایه گذاری مهم است هم برای شخصی که قصد سرمایه گذاری دارد و هم برای فردی که برای پوشش یا هجینگ وارد این بازار می شود. همچنین این ابزار نقش اهرمی دارد  .

    وی افزود: آپشن ها در ثبات بخشی به بازار بسیار موثر هستند و می توانند هر دو سمت بازار را سود آور کنند. به نحوی که بازار چه رشد کند و چه تعدیل شود، میتوان از آن سود کسب کرد.

    محمدی با اشاره به اینکه معاملات اختیار به عنوان بیمه برای سهام یا هر دارایی دیگری میتواند عمل کند، ادامه داد: این ابزار به حرکت های منطقی بازار کمک می کند و تحلیل نقش پر رنگ تری ایفا می کند. علاوه بر این، معاملات اختیار به بزرگتر شدن بازار و امکان تامین مالی کمک شایانی خواهد کرد.

    وی اضافه کرد: در تمام دنیا حجم بازار مشتقه بالاتر از بازار نقد است. همچنین این ابزار برای توسعه دانش مالی بسیار مهم است.

    به گفته محمدی، راه اندازی این معاملات فرصت بزرگی برای شرکت های سرمایه گذاری و صندوق ها است.

    رئیس سازمان بورس در انتها از راه اندازی قردادهای آتی روی سبد سهام در آینده نزدیک خبر داد.

    برچسب ها