عصر خودرو

اوپک گزارش داد؛

قیمت نفت ایران در ماه نوامبر کاهش یافت

عصر بازار- بر اساس گزارش اوپک، بهای نفت سنگین ایران در ماه گذشته میلادی با کاهش بیش از ۱۰ درصدی روبرو شد.

قیمت نفت ایران در ماه نوامبر کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، سازمان اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد، قیمت نفت ایران در ماه گذشته میلادی یعنی نوامبر به دلیل وجود تردید بر سر اجماع اوپکی برای محدود کردن تولید با کاهش روبرو شد. 

    در همین حال قیمت نفت سنگین ایران در ماه نوامبر به طور متوسط در برابر 42 دلار و 42 سنت به ازای هر بشکه معامله شد که در مقایسه با ماه قبل از آن یعنی اکتبر با کاهش 10.3 درصدی روبرو شد.

    همچنین قیمت نفت عربستان سعودی، عراق، لیبی و نیجریه هم در ماه نوامبر در مقایسه با اکتبر بیش از 10 درصد روند نزولی به خود گرفت. البته قیمت سبد نفتی اوپک هم در ماه نوامبر به 43 دلار و 22 سنت در هر بشکه رسید؛ این در حالی است که میانگین قیمت سبد نفتی اوپک در ما ه اکتبر 47 دلار و 87 سنت ثبت شده است.

    بر اساس گزارش اوپک، تولید نفت ایران در ماه نوامبر به 3 میلیون و 703 هزار بشکه در روز رسید که در مقایسه با ماه اکتبر در حدود 5 هزار بشکه در روز کاهش نشان می دهد. همچنین کاهش تولید نفت عربستان و عراق در ماه نوامبر در مقایسه با اکتبر هر کدام به ترتیب 47 هزار و 200 بشکه و یکهزار و 700 بشکه در روز اعلام شده است.

    به طور کل، تولید نفت اوپک در ماه نوامبر به 33 میلیون و 870 هزار بشکه در روز رسید که نسبت به ماه قبل از آن 151 هزار بشکه در روز افزایش نشان می دهد و بیشترین سهم تولید به آنگولا، نیجریه و لیبی بر می گردد ضمن اینکه کویت و عربستان بیشترین سهم کاهش را به خود اختصاص دادند.

    برچسب ها