عصر خودرو

بانکهای جهان چقدر خرج فناوری‌های نو می‌کنند؟

سرمایه گذاری ۱۹۷میلیارد دلاری بانکهای جهان در فناوری‌های جدید

عصر بازار- بانک های اروپایی، آمریکای شمالی، آسیا و اقیانوسیه در سال۲۰۱۵، ۱۹۶.۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری در فناوری های جدید داشته اند که رشد این سرمایه گذاری تا پایان سال۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ ادامه خواهد یافت.

سرمایه گذاری ۱۹۷میلیارد دلاری بانکهای جهان در فناوری‌های جدید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از مهر، بر اساس تحقیقات مؤسسه Celent در سال 2014 بانک های اروپایی، آمریکای شمالی، آسیا و اقیانوسیه مبلغ 188.1 میلیارد دلار و در سال 2015، 196.7 میلیارد دلار سرمایه گذاری در زمینه فناوری‌های جدید داشته اند که رشد این سرمایه گذاری ها با همین شتاب تا پایان سال جاری میلادی و سال 2017 ادامه خواهد داشت.

    اما چه مقدار از این مبالغ واقعا صرف سرمایه گذاری در فناوری های جدید می شود؟ تنها  کمی؛ چرا که بانک ها بیشتر مخارج فناوری اطلاعات خود را صرف نگهداری سیستم های قدیمی خود و استفاده بیشتر از آنها می‌کنند. کمپانی Celent  برآورد کرده است از مجموع سرمایه گذاری های فناوری اطلاعات، بانک ها 75.4 درصد، معادل با 148.3 میلیارد دلار را برای تعمیرات و نگهداری این سیستم ها هزینه می کنند. هماهنگی با الزامات نظارتی و قانونی جدید صنعت بانکداری از جمله این هزینه ها هستند که طبق تحقیقات Celent بیشتر هزینه ها را افزایش می‌دهد تا آنکه به درآمد بانک ها بیافزاید.

    سوال دیگری که در این زمینه مطرح می‌شود، آن است که سرمایه گذاری در فناوری های نو در کدام بخش ها متمرکز است؟ در پاسخ باید گفت که بانک های آمریکای شمالی به دنبال محصولات و سرویس های موبایل بوده و بر تعامل با شرکت های جدید ارائه دهنده سرویس های مالی و تأمین امنیت، متمرکز هستند. در بانک های اروپایی نیز زمان و هزینه صرف توسعه پروژه های Big Data خواهد شد تا این بانک ها سیستم های خود را به سمت توسعه از طریق API ها پیش ببرند و سیستم های پایشی و نظارتی خود را به عرصه نمایش بگذارند.  اما بانک های آسیا و اقیانوسیه بر سیستم های مدیریت ریسک متمرکز هستند و فناوری ابری را بومی سازی کرده و به کار می گیرند و کانال های ارتباطی دیجیتالی خود را به روز رسانی می‌کنند.

    برچسب ها