عصر خودرو

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت:

ایران هیچ تعهدی در مقابل شل و توتال برای امضای قرارداد آزادگان جنوبی ندارد

عصر بازار- معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه ایران هیچ تعهدی در مقابل شل و توتال برای امضای قرارداد آزادگان جنوبی ندارد، گفت: تأمین مالی انجام مطالعات بر عهده خود شرکت هاست و شرکت ملی نفت ایران هیچ هزینه ای در این خصوص متقبل نمی شود.

ایران هیچ تعهدی در مقابل شل و توتال برای امضای قرارداد آزادگان جنوبی ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، غلامرضا منوچهری معاون مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت ایران اظهار داشت: تا امروز با شرکت های شل انگلیس، توتال فرانسه و ژاپنی ها برای مطالعات میدان نفتی آزادگان تفاهم نامه امضا شده است.

    وی افزود: عملا با توجه به اینکه شرکت های چینی از گذشته در این میدان فعال بودند، چینی ها نیز در مطالعات این میدان سهیم اند و از تمامی این 4 گروه، نتایج مطالعات و Pre MDP توسعه میدان گرفته خواهد شد.

    این مقام مسئول با بیان اینکه "امکان امضای تفاهم نامه مطالعات آزادگان با شرکت های دیگر نیز منتفی نیست"، گفت: تأمین مالی انجام مطالعات بر عهده خود شرکت هاست و شرکت ملی نفت ایران هیچ هزینه ای در این خصوص متقبل نمی شود.

    منوچهری در پاسخ به اینکه "آیا امضای تفاهم نامه با شل و توتال، حقی برای آنها در زمینه امضای قرارداد توسعه میدان ایجاد می کند؟"، تصریح کرد: ایران هیچ تعهدی در مقابل شل و توتال برای امضای قرارداد آزادگان جنوبی ندارد؛ اگر Pre MDP ارائه شده از سوی این شرکت ها با ضریب برداشت مناسب و مورد نظر شرکت ملی نفت ایران باشد، در خصوص واگذاری توسعه میدان آزادگان جنوبی به یکی از این شرکت ها و یا کنسرسیومی متشکل از شرکت های مختلف ایرانی و خارجی تصمیم گیری خواهد شد.

    وی افزود: تا امروز برنامه واگذاری توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی برگزاری مناقصه بین المللی است و به احتمال قریب به یقین، همین روند برای امضای قرارداد توسعه این میدان نفتی اجرایی می شود.

    برچسب ها