عصر خودرو

در صورت لغو برجام؛

فرصت ۶ ماهه اوفک به شرکت های طرف قرارداد

عصر بازار- اداره کنترل دارایی های آمریکا اعلام کرد در صورت لغو برجام، شرکت های طرف قرار داد با ایران ۶ ماه زمان دارند تا تسویه کنند.

فرصت ۶ ماهه اوفک به شرکت های طرف قرارداد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از مهر، اداره کنترل دارایی های خارجی امریکا موسوم به (اوفک) به دنبال پرسش سوالات متعدد در راستای نگرانی اعمال بازگرداندن تحریم ها علیه ایران اعلام کرد، در صورت لغو برجام تمامی شرکت های طرف معامله با ایران 180 روز زمان برای تسویه حساب خواهند داشت. 

    همچنین اوفک مجوزی را تحت عنوان J-1 صادر کرده که صادرات یک سری هواپیماهای مشخص به ایران را به صورت موقت مجاز می داند. 

    البته در نسخه های قبلی «اوفک» اعلام شده بود که ایالات متحده به طرز قابل توجهی تلاش هایی را برای شرکت های داخلی و خارجی برای حداقل کردن تاثیرات تحریم های جدید بر روی مبادلات آنها با ایران انجام داده است؛ اما اطمینانی را به شرکت ها در جهت بازگشت تحریم ها و لغو برجام نداده است. 

    در همین حال «اوفک» در این باره اعلام کرده که در صورت چنین اتفاقی، قوانینی را بر روی وب سایت خود قرار خواهد داد تا شرکت ها طبق آن ضوابط عمل کنند. 

    بر اساس نسخه جدید «اوفک» اگر یک شرکت آمریکایی یا غیر آمریکایی که به ایران کالا یا خدمات یا خدمات اعتباری ارائه می‌دهد، در صورتی که این موضوع پیش از لغو برجام باشد، برای شرکت هایی که مشمول این شرایط باشند مجوزی صادر می شود تا مبالغ خود را جمع آوری کنند به شرطی که وام، کالا و خدمات بیشتری بعد از لغو برجام به ایران نداده باشند.

    البته این مجوز برای شرکت های غیر ایرانی و غیر آمریکایی که امور تجاری خود را خارج از آمریکا انجام می دهند و از دلار در داد و ستدهای خود استفاده نمی کنند به نوعی نمایشی است.

    برچسب ها