عصر خودرو

با هدف ساخت ۲ نیروگاه؛

آلمانی‌ها یادداشت تفاهم برقی با ایران امضا کردند

عصر بازار- ایران و شرکت «مدیو انرژی» آلمان یاد داشت تفاهمی به منظور احداث دو نیروگاه برق بادی و خورشیدی در جنوب کشور به ارزش حدود ۱۰۴میلیون دلار امضا کردند.

آلمانی‌ها یادداشت تفاهم برقی با ایران امضا کردند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از توانیر، شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و شرکت «مدیو انرژی» آلمان دو یاد داشت تفاهم به ارزش تقریبی 104 میلیون دلار برای ساخت دو نیروگاه برق خورشیدی و بادی در شوشتر و بندر ماهشهر امضا کردند.

    محمود دشت بزرگ مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در تشریح جزئیات امضای این دو یاد داشت تفاهم برقی با ژرمن‌ها، گفت: در راستای گسترش استفاده از فن آوری انرژی‌های تجدید پذیر، پاک و جذب سرمایه گذاران خارجی، یاداشت تفاهم همکاری در زمینه ساخت نیروگاه خورشیدی و بادی بین شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و شرکت آلمانی مدیو انرژی امضا شد.

    این مقام مسئول افزود: این یاد داشت تفاهم همکاری شامل احداث وبهره برداری از نیروگاه 20 مگاواتی خورشیدی در شوشتر با سرمایه گذاری مستقیم خارجی به ارزش 24 میلیون یورو، همچنین احداث و بهره برداری از نیروگاه بادی به ظرفیت 50 مگاوات در ماهشهر به ارزش 80 میلیون یورو است.

    وی با بیان اینکه سرمایه گذار آلمانی در اجرای این پروژه ها متعهد شده تا دانش فنی، فن آوری، تجربه، نیروی متخصص، سرمایه و تمامی توانمندی فنی و اقتصادی را به همراه تجهیزات کافی برای ساخت این نیروگاه‌های برق را فراهم کند، تصریح کرد: برق منطقه ای خوزستان تلاش کرده تا تمامی بسترهای لازم را برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در صنعت برق منطقه به ویژه در بخش انرژی های تجدید پذیر فراهم کند.

    «آندریاس لانگبرگ» سرمایه گذار آلمانی هم در حاشیه امضای دو یاد داشت تفاهم همکاری برقی با ایران، اعلام کرد: با توجه به توانمندی و پیشرفت ایران وعلاقه مندی به همکاری در زمینه ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در این منطقه، مشتاق هستیم هرچه سریع تر کار را دراین خصوص آغاز کنیم.

    برچسب ها