عصر خودرو

عضو هیات علمی پژوهشکده پولی و بانکی :

کاهش نرخ سود صندوق‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها باعث خروج منابع می‌شود

عصر بازار- عضو هیات علمی پژوهشکده پولی و بانکی گفت: در حال‌حاضر شرایط کاهش نرخ سود صندوق‌های بانک‌ها فراهم نیست و زیرساخت های آن نیز فراهم نشده است.

کاهش نرخ سود صندوق‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها باعث خروج منابع می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایلنا، حسین میثمی  در مورد عدم رعایت سیاست‌های بانک مرکزی توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها گفت: پس از اعلام شورای پول و اعتبار برای کاهش نرخ سود بانکی صندوق‌های سرمایه گذاری تنها 1 الی 2 درصد در نرخ سود کاهش داشتند اما هم اکنون نیز سود این صندوق‌ها بیش از 20 درصد است.

    وی افزود: در حال‌حاضر شرایط کاهش نرخ سود صندوق‌های بانکها فراهم نیست و زیرساخت های آن نیز فراهم نشده است تا نرخ‌ها را پایین بیاورند.

    این عضو هیئت علمی پژوهشکده پولی و بانکی خاطر نشان کرد: در صورت کاهش همزمان سود صندوق های سرمایه گذاری و سود سپرده بانکها با خروج گسترده سپرده از بانک‌ها مواجه خواهیم شد که این موضوع برای بانک‌ها نیز خطرناک بوده و اصلا منطقی نیست.

    وی ادامه داد: در حساب سرمایه‌گذاری یکساله برنامه‌ریزی بانک‌ها متفاوت است.

    میثمی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای مدیریت ریسک هزینه کمتری به دنبال دارد گفت: میزان سپرده های بلند مدت با کاهش نرخ سود کاسته می‌شود و به حسابهای کوتاه مدت منتقل می‌شوند .

    وی افزود: حساب جاری همواره با ریسک همراه بوده و شبه پول و حساب‌های بلندمدت به پول تبدیل می‌شوند و این موضوع مدیریت بانک را سخت‌تر می‌کند.

    برچسب ها