عصر خودرو

قیمت نفت افزایش یافت

عصر بازار- قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۱۹ سنت، معادل ۲.۲ درصد افزایش به ۵۵ دلار و ۲۱ سنت رسید.

قیمت نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از تسنیم، پس از آنکه موسسه گلدمن ساکس پیش بینی خود از قیمت نفت برای سال 2017 را افزایش داد و تولید کنندگان نشانه هایی از وفاداری به طرح کاهش تولید را از خود نشان دادند، قیمت نفت روز جمعه افزایش یافت.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 19 سنت، معادل 2.2 درصد افزایش به 55 دلار و 21 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز یک دلار معادل 2 درصد افزایش داشت و در پایان معاملات هفتگی به 51 دلار و 90 سنت رسید.
    این افزایش قیمت ها موجب شد تا قیمت هر دو شاخص نفتی برای چهارمین هفته در طی 5 هفته اخیر افزایش یابد. قیمت نفت برنت در طول این مدت حدود 23 درصد و قیمت نفت خام آمریکا حدود 20 درصد افزایش یافته است.
    تولید کنندگان نفت از جمله کویت، عربستان و ابوظبی که از اعضای اوپک محسوب می شوند، به مشتریان خود اعلام کرده اند که از ماه ژانویه در چهارچوب طرح کاهش تولید عرضه نفت خود را کاهش خواهند داد.
    گلدمن ساکس در یادداشتی نوشت: «این کاهش تولیدهای بیشتر و پیش بینی ما از رشد قوی تقاضا موجب می شود که انتظار عادی شدن حجم ذخایر نفت را ... تا تابستان سال آینده داشته باشیم.»
    بر اساس توافقی که بین اوپک و تولید کنندگان غیر عضو این سازمان به دست آمده، قرار است تولید نفت از ماه ژانویه حدود 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش یابد.
    گلدمن ساکس پیش بینی کرده که در نتیجه اجرای توافق کاهش تولید، قیمت نفت خام آمریکا  در سه ماهه دوم سال 2017 به 57.5 دلار برسد در حالی که پیش بینی قبلی این بانک آمریکایی 55 دلار بود.
    گلدمن ساکس همچنین پیش بینی کرده قیمت نفت برنت پس از نیمه اول 2017 بین 55 تا 60 دلار باشد.
    با این حال هنوز تردیدهایی در مورد تمایل دیگر تولید کنندگان عضو اوپک برای تبعیت از طرح کاهش تولید وجود دارد.

    برچسب ها