عصر خودرو

۲ محموله نفتی ایران در انگلیس رفع توقیف شد

عصر بازار- یک مقام مسئول از رفع توقیف و آزادسازی دو محموله توربین‌های نفتی ایران توسط یک شرکت انگلیسی خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود به زودی این دو دستگاه توربین وارد ایران شود.

۲ محموله نفتی ایران در انگلیس رفع توقیف شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از مهر، داریوش امیرسرداری گودرزی درباره جزئیات رفع توقیف و آزادسازی دو محوله توربین های صنعت نفت کشور در انگلیس، گفت: پیش از اعمال تحریم ها، دو دستگاه توربین یکی از مراکز انتقال نفت ایران برای انجام تعمیرات به انگلیس منتقل شده بود.

    معاون مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با تاکید بر اینکه با لغو تحریم ها، مذاکرات با این شرکت انگلیسی برای آزادسازی توربین های نفتی آغاز شد، تصریح کرد: اخیرا با توافق انجام شده این دو دستگاه توربین های انتقال نفت وارد ایران خواهد شد و عملا رفع توقیف شده است.

    این مقام مسئول در خصوص زمان بندی ورود توربین‌های نفتی به کشور هم توضیح داد: اخیرا با این شرکت انگلیسی به توافق رسیده و پیش بینی می شود در مدت زمان یک تا دو ماه آینده این دو دستگاه توربین نفتی وارد کشور شود.

    در همین حال علی کاردر مدیرعامل شرکت ملی نفت و معاون وزیر نفت هم اخیرا با اشاره به آزادسازی بخشی از پول‌های گازی بلوکه‌شده ایران در انگلیس اعلام کرده است: به زودی بخش باقی‌مانده این پول هم، از سوی شرکت بریتیش پترولیوم به طور کامل آزاد می‌شود.

    همزمان با آزادسازی محموله توربین‌های مراکز انتقال نفت ایران در انگلیس، اخیرا برخی از کالا و تجهیزات فازهای در دست ساخت پارس جنوبی هم توسط شرکت‌های آسیایی و اروپایی رفع توقیف شده است.

    علیرضا عبادی مجری فازهای 20 و ٢١ پارس‌جنوبی در شرکت نفت و گاز پارس اخیرا در گفتگو با مهر از رفع توقیف و آزادسازی کالاهای توقیف شده دو فاز پارس جنوبی ساخته اسپانیا و فرانسه خبر داده و گفته است: برخی مخازن سکوهای گازی یک شرکت ژاپنی هم رفع توقیف و وارد کشور شد.

    از سوی دیگر مسئولان شرکت نفت و گاز پارس پیش از آزادسازی برخی از تجهیزات و کالاهای فازهای پارس جنوبی توسط زیمنس آلمان خبر داده و تاکید کرده بودند: توربوکمپرسورهای گازی ایران در امارات و اروپا رفع توقیف شده است.

    علاوه بر این مسئولان شرکت ملی نفت هم اعلام کرده‌اند: با لغو تحریم‌ها، سفارش گذاری «توربواکسپندرهای بازیافت اتان» در طرح‌های توسعه‌ای فازهای ١٩و 20 و ٢١ پارس جنوبی آغاز شده است.

    برچسب ها