عصر خودرو

وزیر نفت خبر داد;

مذاکره لوک اویل روسیه با ایران برای سواپ نفت خام

عصر بازار- وزیر نفت گفت: شرکت «لوک اویل» روسیه به دنبال سواپ نفت خام با ایران است که مذاکره در این باره ادامه دارد.

مذاکره لوک اویل روسیه با ایران برای سواپ نفت خام
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایرنا، بیژن زنگنه روز شنبه درباره برنامه مشارکت تهران و مسکو برای سواپ نفت، افزود: در سفر وزیر انرژی روسیه به تهران در این باره مذاکره ای انجام نشده اما لوک اویل این طرح را دنبال می کند.

    وی درباره سواپ گاز نیز گفت: شرکت گازپروم روسیه نیز برای مشارکت با ایران برای سواپ گاز نیز اقداماتی را دنبال می کند.
    وزیر نفت اضافه کرد: در سفر هیات روسی به تهران درباره برخی میدان های نفتی مذاکراتی انجام و تفاهمنامه هایی نیز امضا شده است.
    زنگنه افزود: شرکت روس نفت نیز از طریق ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در پی مشارکت در توسعه چهار میدان نفتی از جمله میدان آزادگان جنوبی است.
     در جریان سفر هیات اقتصادی و نفتی روسیه به ریاست الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه به تهران در هفته گذشته، تفاهمنامه مطالعه 2 میدان نفتی چنگوله و چشمه خوش در غرب کشور امضا شد.
    با امضای این تفاهمنامه، مجموع میدان های نفتی ایران که بر اساس تفاهمنامه، قرار است روس ها کار مطالعاتی مربوط به آنها را انجام دهند، به هفت میدان رسید.
    بر این اساس، شرکت «لوک اویل» روسیه در میدان های «منصوری» و «آب تیمور»، شرکت «زارا بژنفت» روسیه برای میدان های آبان و پایدار غرب و شرکت «تات نفت» برای توسعه میدان دهلران و گازپروم نفت برای مطالعه 2 میدان چنگوله و چشمه همکاری می کند.
    از جمله طرح های مشترک2 کشور، سواپ نفت خام است که هنوز به نتیجه نرسیده و براساس مذاکرات اولیه قرار بود روزانه 150 هزار بشکه در روز شود که در نهایت به 500 هزار بشکه افزایش می یافت.

    برچسب ها