عصر خودرو

به دنبال انتشار تصویری از آلمان؛

اولین ایرباس ایران در آشیانه آرام گرفت

عصر بازار- انتشار تصویری از یک فروند هواپیمای A۳۲۱ ایرباس از فرودگاه اختصاصی این شرکت در آلمان، گمانه زنی ها برای تحویل نخستین هواپیمای ایرباس به ایران در سال ۲۰۱۶ میلادی تقویت شد.

اولین ایرباس ایران در آشیانه آرام گرفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از مهر، «توبیاس گودات» عکاس صنعت هوایی تصویری از یک هواپیما ایرباس 321 را منتشر کرده که بر روی آن مشخصات «ایران ایر»  نقش بسته است.

    این تصویر می تواند حاکی از تحویل قریب الوقوع اولین هواپیمای ایرباس به ایران در سال 2016 میلادی باشد. همچنین شماره ثبت این هواپیما EN-IFA اعلام شده و در حال حاضر در فرودگاه خصوصی ایرباس با نام «فین کن وردر» در شهر «هامبورگ»  آلمان است؛ این فرودگاه محل تست پرواز و تحویل هواپیماهای ایرباس است.

    «گودات» این تصویر را دیروز در وب سایت «Flickr» منتشر کرد و همان روز هم خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد، مذاکرات ایرباس با ایران پیشرفت بیشتری داشته است. 

    این در حالی است که خبرهای رسیده از منابع مختلف حاکی از آن است که ایرباس توافق خود را با ایران ایر طی دو هفته آینده نهایی خواهد کرد؛ در همین حال شرکت هواپیمایی آسمان هم  به طور جداگانه برای اجاره 7 هواپیما با یک شرکت به توافق رسیده است. 

    البته پیش از این مجله تخصصی هوانواردی «Aero Telegraph» آلمان در شماره چاپ هجدهم نوامبر،  وجود این هواپیما را گزارش داده بود.

    چند روز پیش بر روی بدنه این هواپیما به هنگام تست پرواز،  نام «Colombian airline Avianca» نقش بسته بود که بعد از تست موفقیت آمیز پرواز،  در روز چهاردهم دسامبر، به نام ایران ایر تغییر نام پیدا کرد. 

    به گزارش مجله  «Aero Telegraph»، احتمالا هواپیماهای دیگری با نام «Avianca» ثبت شده اند و در یکی از ساختمان های ایرباس در اسپانیا وجود دارند که به نام ایران ایر تغییر خواهند کرد.

    بر همین اساس، قرار است تحویل 50 تا 60 فروند از هواپیمای های ایرباس به ایران ایر به دنبال توافق خرید 118 فروند هواپیما از سوی ایران که در سفر آقای روحانی به فرانسه در ژانویه صورت گرفت،  در سه ماه نخست سال 2017 میلادی انجام پذیرد.

    برچسب ها