عصر خودرو

ارزش یک دلار به اندازه یک یورو می‌شود;

سرمایه گذاران به نرخ بهره بالا علاقمند هستند

عصر بازار- برخی کارشناسان پیش بینی کرده اند با افزایش ارزش دلار و همزمان کاهش ارزش یورو، این دو ارز به ارزش مساوی برسند.

سرمایه گذاران به نرخ بهره بالا علاقمند هستند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، ارزش دلار آمریکا پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات رییس جمهوری این کشور، روندی افزایش داشته و به قدرت رسیده است؛ این در حالی است که ارزش یورو روندی نزولی داشته و ضعیف تر شده است. به همین دلیل ارزش این دو ارز به یکدیگر نزدیک شده است.

    دلار پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 9 درصد افزایش داشته و در حال حاضر به ارزش 0.96 یورو رسید. این بیشترین میزان از سال 2003 بوده است.
    این اتفاق موجب شده است که پیش بینی هایی برای رسیدن ارزش یک دلار به یک یورو زیاد شود. این اتفاق آخرین بار در سال 2002 رخ داده است.
    کارشناس اقتصادی آکسفورد پیش بینی می کند که ارزش دلار در پایان سال2017  به یک یورو برسد. برخی دیگر فکر می کنند به دلیل هیجان های بازار این اتفاق زودتر بیافتد.
    افزایش نرخ بهره آمریکا توسط فدرال رزرو باعث شده که اقتصاد آمریکا توسعه پیدا کند و انتظار می رود افزایش قیمت ها رخ دهد. این در حالی است که بانک مرکزی اروپا نرخ بهره خود را پایین نگه داشته و در تلاش است که از تورم ناگهانی جلوگیری کند.
    سرمایه گذاران به نرخ بهره بالا علاقمند هستند، چون انتظار دارند پول هایشان با سود بهتری به آنها برگردد.

    برچسب ها