عصر خودرو

درآمد ۴۹۰۰ میلیارد تومانی دولت از حقوق و عوارض گمرکی در ۷ ماهه نخست سال

عصر بازار- بر اساس جداول درامدهای دولتی تا ۷ ماهه نخست سال جاری، میزان درآمدهای گمرکی به کشور مشخص شد.

درآمد ۴۹۰۰ میلیارد تومانی دولت از حقوق و عوارض گمرکی در ۷ ماهه نخست سال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از تسنیم، با انتشار جداول درآمدهای  دولتی،  میزان درآمدها گمرکی ناشی از وضع حقوق و عوارض ورود کالاها به کشور در در 7 ماهه نخست سال  95 مشخص شد.

    بر این اساس کل درامد گمرکی در 7 ماهه نخست سال جاری، چهار هزار 900میلیارد تومان بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل(3800میلیارد تومان) رشد 28 درصدی داشته است.

    گفتنی است بر اساس قانون بودجه سال 95 تا مهر ماه، درامد گمرکی کشور باید به رقم 10 هزار میلیارد تومان می‌رسید. همچنین بر اساس بودجه سال 95، کل درامدهای گمرکی در این سال رقم 17 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. این درحالی است که درامدهای گمرکی در سال 94، رقم 14 هزار میلیارد تومان بوده است.

    در لایحه بودجه سال 96، که  برای همه درآمدهای دولتی رشد حداقل 10 درصدی لحاظ شده است، برای درامدهای گمرکی رشد بسیار محدودی درنظر گرفته شده و رقم درامدهای گمرکی برای سال بعد همان 17 هزار میلیارد تومان درج شده است.

    گفتنی است، برای واردات همه کالاها عوارض ورودی وضع میشود، همچنین در  سال 95 برای 24 قلم کالا (اعم از محصولات کشاورزی و معدنی) نیز عوارض صادراتی در نظر گرفته شده است.

    برچسب ها