عصر خودرو

خبرهای خوش برای سرمایه گذاران بازار مس

عصر بازار- قیمت مس در یک ماه اخیر نوسان هایی محور ۵۸۰۰ دلار در هر تن داشته که نسبت به متوسط قیمت ها در سال جاری میلادی بسیار بالاتر است.

خبرهای خوش برای سرمایه گذاران بازار مس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از میزان، یدگاه هایی که اخیراً درباره افق بازار این فلز مهم اساسی مطرح شده نشان می دهد تحلیلگران خوشبین تر شده اند.

     قیمت مسی با اندکی نوسان حول 5850 دلار در هر تن قرار گرفته است.
    بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس در گزارش جدید خود آورده است، تغییر چشم انداز عرضه و تقاضا برای مس که عامل رشد اخیر قیمت این فلز است ما را به این نتیجه رسانده که حداقل درنیمه نخست سال آینده میلادی شرایط برای رشد قیمت ها فراهم است.
    با آنکه برخی تحلیلگران معتقدند رشد اخیر قیم مس و برخی دیگر از فلزات اساسی حاصل سفته بازی است اما باید توجه داشت که شاخص های بنیادی بازار یعنی وضعیت عرضه و تقاضا تغییر کرده و برهمین مبناست که درست نیست گفته شود تمامی رشد قیمت ها غیرمنطقی بوده است.
    رشد تقاضا برای مس در ماه های اخیر بالاتر از پیش بینی ما بوده است و این رشد در ماه های آینده ادامه پیدا خواهد کرد و مازاد عرضه از میان خواهد رفت.با توجه به رونق بخش صنعت در اقتصادی های بزرگ، چشم انداز تقاضا برای مس در سال آینده میلادی بسیار امید بخش تر شده است.
    ماه گذشته میلادی، همزمان با افزایش قیمت زغالسنگ، فولاد و دیگر مصالح ساختمانی، بهای تولید کننده در چین که بزرگ ترین مصرف کننده فلزات اساسی در جهان است با بالاترین سرعت در پنج سال اخیر افزایش یافته است.همچنین گزارش های مثبت از بخش های تولید کارخانه ای چین، آمریکا واروپا ثابت می کند که شرایط اقتصادی جهان روبه بهبود است واین روند ادامه پیدا خواهد کرد و بدین ترتیب تقاضا برای مس افزایش می یابد.
    پیش بینی می شود سال آینده میلادی بازار مس با کسری 180 هزار تنی مواجه شود. پیشتر مازاد 360 هزار تنی برای بازار مس در سال آینده پیش بینی شده بود.
    در شش ماه آینده متوسط قیمت هر تن مس 6200دلار خواهد بود.
    در سه ، شش و 12 ماه آینده متوسط قیمت مس به ترتیب 5800 دلار، 6200 دلار ، و 5600 دلار خواهد بود. قبلا این ارقام 5000 دلار، 4800دلار و 4800 دلار پیش بینی شده بود.
    درسال های اخیر، دولت چین برای کمک به رونق اقتصادی این کشور از سیاست های پولی ومالی انبساطی استفاده کرده است.
    در سال جاری میلادی بر میزان این حمایت ها افزوده شده و شاهد رونق بخش ساخت و ساز بوده ایم.
    البته خطر تشکیل حباب در این بخش وجود دارد و به همین دلیل اخیرا محدویت هایی از سوی دولت اعمال شده است.
    نکته مهم دیگر این است که اگر ارزش دلار رشد قابل ملاحظه داشته باشد افزایش قیمت مس محدودتر خواهد بود.
    رونق در بخش ساخت و ساز و تولید کارخانه ای عاملی برای افزایش مصرف فلزات اساسی است.

    برچسب ها