عصر خودرو

قطر برنامه کاهش تولید نفت خود را به مشتریان اطلاع داد

عصر بازار- شرکت دولتی نفت قطر (قطر پترولیوم) اعلام کرد: تولید نفت این کشور عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، از ماه ژانویه (۲۰۱۷)، بر اساس توافقنامه ماه نوامبر (۱۰ آذر ماه) این سازمان، کاهش می یابد.

قطر برنامه کاهش تولید نفت خود را به مشتریان اطلاع داد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از میزان، سعد شریده الکعبی، مدیر عامل قطر پترولیوم، روز سه شنبه (٢٣ آذر ماه) در بیانیه ای گفت: ما اطلاع رسانی به مشتریان خود را در باره کاهش مورد انتظار تحویل نفت برای تضمین اجرای سهمیه های اختصاص یافته اوپک، آغاز کرده ایم.

    بر اساس این گزارش،  آخرین توافق اوپک، تولید روزانه نفت قطر از اول ژانویه 2017 با 30 هزار بشکه کاهش به ٦١٨ هزار بشکه خواهد رسید.
    امارات متحده عربی و کویت عضو اوپک و عمان کشور غیر عضو این سازمان، نیز به مشتریان نفت خود اطلاع داده اند که قصد دارند از اول ژانویه (١٢ دی ماه) عرضه نفت خود را کاهش دهند.
    شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) اعلام کرد: از تولید سه نوع نفت صادراتی خود براساس توافق کاهش تولید اوپک، سه تا پنج درصد خواهد کاست.
    شرکت نفت کویت (کی پی سی) نیز روز سه شنبه اعلام کرد که به طور رسمی به مشتریان خود در باره کاهش عرضه نفت خام در قراردادهای تحویل در ماه ژانویه، بر اساس توافق اوپک برای کاهش تولید، اطلاع داده است.
    عمان هم که عضو اوپک نیست، روز سه شنبه به مشتریانش اعلام کرد که قصد دارد تولید خود را تا ٤٥ هزار بشکه در روز کاهش دهد و جزئیات آن را بزودی در اختیار هر یک از مشتریان قرار خواهد داد.
    عربستان سعودی نیز پیش‌تر مشتریان نفت خود را در جریان میزان کاهش تولید و چگونگی اجرای توافق اوپک در صنعت نفت این کشور قرار داده بود.
    کشورهای تولید کننده عضو و غیرعضو اوپک روز شنبه 10دسمابر (20 آذر ماه) در نخستین توافق از سال 2001، در باره محدود کردن مشترک تولید به منظور کاستن از مازاد عرضه جهانی پس از بیش از دو سال افت قیمت های نفت به توافق رسیدند.
    اعضای اوپک 30 نوامبر (دهم آذر ماه) در وین توافق کردند به منظور تثبیت بازار نفت و افزایش قیمت‌ها، با کاهش روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه از تولید خود، این مقدار را به مجموع ٣٢ میلیون و 500 هزار بشکه در روز برسانند.
    بر اساس این توافق قرار است کشورهای غیر عضو این سازمان برای کمک به کاهش مازاد عرضه در بازارهای جهانی نفت خام، روزانه 600 هزار بشکه از تولید نفت خام خود بکاهند که 300هزار بشکه در روز آن را روسیه به عهده گرفته است.

    بر اساس این توافق سطح تولید روزانه امارات متحده عربی با ١٣٩ هزار بشکه کاهش به دو میلیون و ٨٧٤ هزار بشکه، کویت با ١٣١ هزار بشکه کاهش به دو میلیون و 707 هزار بشکه و عربستان سعودی با ٤٨٦ هزار بشکه کاهش به 10 میلیون و ٥٨ هزار بشکه خواهد رسید.

    برچسب ها