عصر خودرو

در ایران الکامپ ۲۰۱۶ عنوان شد؛

استارتاپ های ۵ هزار میلیارد تومانی

عصر بازار- سازمان بورس و اوراق بهادار، در نخستین روز از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (ایران الکامپ ۲۰۱۶) میزبان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، معاون وزیر اقتصاد و شماری دیگر از مسوولان اقتصادی و حوزه فناوری کشور بود.

استارتاپ های ۵ هزار میلیارد تومانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از سنا، سازمان بورس و اوراق بهادار امسال با حضور در سالن دولت در نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک به ارائه دستاوردهای خود در حوزه فناوری اطلاعات پرداخته است.

    نمایشگاه الکامپ، بزرگترین رویداد تجاری در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک و کامپیوتر کشور است که همه ساله با حضور گسترده و چشمگیر دست اندرکاران این حوزه و مخاطبان آنها در تهران برگزار می شود.

    سازمان بورس و اوراق بهادار  هم با هدف آشنایی بازدید کنندگان با خدمات و امکانات سامانه های مختلف نرم افزاری در حوزه های اطلاع رسانی ، نظارت، آموزش و فرهنگ سازی همچون سامانه های کدال، tsetmc، تالار بورس مجازی، پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)  و سایر سامانه ها در ایران الکامپ 2016شرکت کرده است .

    بیست و دومین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (ایران الکامپ 2016) صبح امروز با حضور بیش از 600 شرکت داخلی و خارجی گشایش یافت.

    در این دوره از نمایشگاه نمایندگانی از 22 کشور اسپانیا، اسلونی، امارات متحده عربی، انگلیس، افریقای جنوبی، آلمان، جمهوری چک، چین، روسیه، ژاپن، سوئد، فرانسه، فنلاند، قزاقستان، کانادا، کره جنوبی، کویت، لهستان، هلند، هند، ویتنام و یونان حضور دارند.

    ایران الکامپ 2016 را محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ،  در کنار ابوالحسن فیروزآبادی دبیر فضای مجازی، سورنا ستاری معاون علمی رییس‌جمهور و ناصر علی سعادت مجری الکامپ و رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای افتتاح کرد.


    ارزیابی کشورها از اقتصاد ایران مثبت است

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح این نمایشگاه،  محوریت الکامپ امسال را شبکه ملی اطلاعات دانست .

    محمود واعظی سپس با اشاره به برجام و لغو تحریم‌ها گفت: فضای خوبی برای رونق کسب‌وکارها به وجود آمده و وظیفه دولت است که بسترهای مناسب را فراهم کند.

    وی ادامه داد: ما امروز با شرکت‌های اندونزیایی نشست داشتیم. روزهای گذشته نیز کمیسیون‌ مشترک اقتصادی با روسیه داشتیم و 535 نفر از این کشور به ایران آمدند که نشان می‌دهد ارزیابی کشورهای مختلف از رونق اقتصاد ایران مثبت است.

    واعظی همچنین به اهمیت امنیت فضای مجازی اشاره و بیان کرد: همان‌طور که برای توسعه فضای مجازی تلاش می‌کنیم به محتوا هم توجه کنیم و تلاش کنیم فضای مجازی سالم و امن باشد .

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اگرچه در حال حاضر کمتر از چهار درصد از محتوای اینترنت با آلودگی مواجه است اما معتقدیم آلودگی یک درصد از این فضا هم زیاد است و با وجود این‌که ما تا امروز در برابر توقف این فضا و شبکه‌های اجتماعی ایستادگی کرده‌ایم، اما باید برای استفاده از آن به فرهنگ‌سازی نیز بپردازیم .


    استارتاپ‌های ایرانی با درآمد 5 هزار میلیارد تومانی

    در این مراسم، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با بیان اینکه ایران در سال های اخیر با اتکا به اقتصاد دانش بنیان وابستگی به نفت را کاهش داده است گفت: بر اساس گزارش هفته گذشته آنکتاد در رابطه با وضعیت علم، فناوری و نوآوری ایران شاهد بروزاتفاقات شگفتی در حوزه علم وفناوری و نواوری درکشور بوده ایم .

    سورنا ستاری ادامه داد: در گزارش آنکتاد توسعه علمی ایران که از سال1990 بررسی شده نشان می دهد در سال های اخیر با تکیه بر دانش و فناوری،  فضای کشور از اقتصاد نفتی فاصله گرفته است.

    وی گفت: در این رابطه می توان به فعالیت بیش از 2 هزار و  800 شرکت دانش بنیان اشاره کرد که با فعالیت خود 70 هزار شغل ایجاد کرده اند؛  البته پیش بینی ما این است که تا پایان سال جاری تعداد این شرکت ها به بیش از سه هزار شرکت برسد.

    معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه همه در هیات دولت برای ایجاد تغییرات در این محیط کسب و کار هم قسم هستیم گفت: بسیاری از افراد موفق که شرکتی را تاسیس کردند پشتوانه آنها سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری دولت نبوده و با تکیه بر دانش ، خلاقیت و نوآوری فعالیت خود را با سرمایه ای کم شروع کردند.

    ستاری افزود: ما نیاز داریم سرمایه‌گذاری‌هایی در بخش علم و اعتماد به جوانان داشته باشیم تا بتوانیم سرمایه‌گذاری‌های اشتباه دولت را پوشش دهیم. همین استارتاپ‌ها را باید باور کرد و رشد جوانان را دید. تعدادی از این استارتاپ‌ها در ایران توانسته‌اند به درآمد سالانه 3 تا 5 هزار میلیارد تومان برسند.

    معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهور تأکید کرد:‌ برخی از مسئولان ما به جای حمایت از کسب‌وکارها، به دنبال آن هستند که هر روز صبح بیدار شوند و کرکره‌ کسب‌وکارها را پایین دهند، در حالی که وظیفه‌شان بالا دادن کرکره‌ها است.

    وی افزود: هم‌اکنون هزاران استارتاپ‌ داریم که بدون کمک میلیارد دلاری دولت امید دارند وارد بازار کسب‌وکار شوند. ما می‌توانیم این الگوها را به جوانان معرفی کنیم تا برای استخدام، خود را وابسته به مدیران دولتی نکنند.


    سهم 100  هزار میلیاردی فناوری اطلاعات از اقتصاد ایران

    رییس سازمان فناوری اطلاعات کشور هم در بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی ایران (الکامپ2016)  گفت : با آماده‌سازی زیرساخت‌های IT و خدمات دسترسی بهتر به اپلیکیشن‌های موبایلی مرحله‌ کاملی از چرخه مبادلات کالا و پول در بستر شبکه شکل گرفته است.

    نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: با تغییر مکانیزم دستگاه‌ها به حوزه الکترونیک می‌توان از سهولت، شفافیت و استفاده از پتانسیل این زیرساخت برای مبارزه با فساد استفاده کرد.

    وی با اشاره به این‌که طبق پیش‌بینی در برنامه ششم توسعه تصمیم بر افزایش سهم فناوری ارتباطات در تولید ناخالص ملی داریم، ادامه داد: اکنون سهم این حوزه در GDP مقدار 2.6 درصد است، اما در برنامه ششم توسعه به بیش از 5 درصد خواهد رسید و بیش از100هزار میلیارد از اقتصاد ایران در اختیار حوزه فناوری ارتباطات خواهد بود.

    معاون وزیر اطلاعات و ارتباطات در همین رابطه افزود: امروز می‌توان اعلام کرد که در استارت‌آپ‌‌‌ها پیشرفت چشمگیری داشتیم و اپلیکیشن‌های فارسی به بیش از100هزار عدد رسیده است.

    فناوری اطلاعات تنها صنعت جایگزین نفت
    در ادامه این مراسم، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اظهار داشت: فناوری اطلاعات و ارتباطات تنها صنعتی است که می‌تواند جایگزین نفت شود.

    ناصرعلی‌سعادت افزود: مساحت اختصاص یافته به الکامپ امسال با وجود درخواست60 هزار متری به 23 هزار متر فضای مفید محدود شده، اما ما برای حضور حداکثری و باکیفیت برنامه‌ریزی کردیم و نمایشگاه امسال در 14 سالن و فضای باز موجود با حضور 336 شرکت داخلی، 86 شرکت خارجی از 18 کشور و250 شرکت نوپا و سالن دولت تشکیل شده است .

    خاطر نشان می شود : بیست و دومین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک نسبت به دوره گذشته افزایش متراژی در حدود 7 درصد و حضور شرکت های خارجی حدود 19 درصد رشد داشته است. 

    این نمایشگاه 25 تا  28 آذر از ساعت 9 صبح تا 5 عصر در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی تهران واقع در بزرگراه چمران، خیابان سئول برگزار می شود.

    برچسب ها