عصر خودرو

پیش‌بینی قیمت در بازار خودرو طی ماه‌های آینده

عصر بازار- رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران به تشریح تولید و تقاضا در بازار خودرو پرداخت و پیش‌بینی کرد که افزایش نرخ ارز باعث افزایش پنج تا ۱۰ درصدی قیمت خودرو شود.

پیش‌بینی قیمت در بازار خودرو طی ماه‌های آینده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایسنا، محمدرضا نجفی منش گفت: در زمینه تک نرخی شدن ارز،‌ دولت قول داده بود که تک نرخی شدن ارز تا پایان امسال نهایی شود اما به نظر می‌رسد این امر در سال جاری امکان پذیر نباشد و به سال بعد موکول خواهد شد. 

    وی افزود: بازار همیشه نرخ ارز را در شکل منطقی خودش تعیین می‌کند و همواره با نوساتی هم روبرو می‌شود، افزایش قیمت اخیر نرخ ارز تا حدودی به سفر زائران به عراق و همین طور نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر می‌گردد.  

    رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی ادامه داد:‌ از طرف دیگر دولت پیش از این در مواقعی که نرخ ارز بالا می رفت به بازار پول تزریق می ‌کرد و بازار را در حالت تعدل نگه می‌داشت اما اکنون نقدینگی دولت کم شده و به همین دلیل دخالتش هم در بازار کمتر شده و همین موضوع باعث بالا رفتن نرخ دلار شده است.

    نجفی منش درباره تاثیرات افزایش قیمت نرخ دلار در بازار گفت: به نظر می‌رسد برای مدتی نوسانات نرخ ارز ادامه داشته باشد و بعد از آن مجددا به ثبات برسد اما اثرات خود در کالاهای داخلی و کالاهای خارجی خواهد نشان خواهد داد و محصولاتی مانند مواد اولیه با افزایش قیمت روبرو می شوند. 

    وی پیش‌بینی کرد که افزایش نرخ ارز باعث بالا رفتن پنج تا 10 درصدی قیمت خودرو شود و اکنون باید دید سیاست خودروسازان و دولت در این زمینه چه خواهد بود. 

    عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه بازار داخلی خودرو شرایط مطلوبی دارد گفت: یکی از اتفاقت مثبتی که در صنعت خودرو افتاده افزایش تولید خودرو است، در سال جاری تا کنون2880 خودرو تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 37 درصدی را نشان می‌دهد، این موضوع حاکی از این است که بازار داخلی وضعیت مناسبی دارد و تقاضا هم قابل قبول است و باعث شده است که حتی پیش خریدها زمان طولانی‌تری پیدا کند، همه این موارد علامت مثبتی برای بازار خودرو است. 

    نجفی منش درباره اینکه آیا بازار خودرو کشش افزایش قیمت را دارد یا خیر عنوان کرد: اگر بازار ارز ظرفیت دلار3800  تا 3900 تومانی را دارد بنابراین بازار خودرو و بازار محصولاتی که با ارز سر و کار دارند هم این پذیرش را برای افزایش قیمت خواهند داشت.

    برچسب ها