عصر خودرو

دومین پالایشگاه بزرگ لهستان مشتری نفت ایران است

عصر بازار- مدیر امور بین‌الملل شرکت نفت با اشاره به آغاز فروش نفت به دومین پالایشگر بزرگ لهستان، گفت: مذاکرات با یک پالایشگاه دیگر لهستانی برای امضای قرارداد بلندمدت فروش نفت آغاز شده است.

دومین پالایشگاه بزرگ لهستان مشتری نفت ایران است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از مهر، سیدمحسن قمصری  درباره آخرین وضعیت فروش نفت خام ایران به لهستان، گفت: در دوران پسابرجام تاکنون ایران دو محموله یک میلیون بشکه‌ای نفت خام به پالایشگاه «لوتوس» این کشور اروپایی فروخته است.

    مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه پس از آغاز فروش نفت به لوتوس، دومین شرکت دولتی پالایشگاهی لهستان به نام «پی کی ان اورلن» اقدام به خرید نفت خام از ایران کرده است، تصریح کرد: به این شرکت نفتی لهستان هم یک محموله یک میلیون بشکه‌ای نفت خام فروخته شده است.

    این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه شرکت لوتوس لهستان به دنبال امضای قرارداد بلندمدت فروش نفت خام از ایران است، اظهار داشت: بر این اساس گفتگوهایی با این شرکت لهستانی برای امضای قرارداد بلندمدت فروش نفت آغاز شده است.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تاکنون فروش نفت ایران به پالایشگاه‌های لهستانی در قالب قراردادهای تک محموله بوده است، بیان کرد: یکسری موانع بر سر انتقال دریایی نفت به لهستان وجود دارد که با انجام گفتگوها به دنبال حل و فصل مشکلات و امضای قراردادهای فروش نفت به پالایشگران این کشور اروپایی هستیم.

    شرکت دولتی «پی کی ان اورلن» که بزرگترین پالایشگر نفت لهستان به شمار می‌آید، هفته جاری اعلام کرد: یک میلیون بشکه نفت خام سبک از شرکت ملی نفت ایران خریداری کرده است.

    شرکت «پی کی ان اورلن» که به طور عمده نفت خام وارداتی از روسیه را پالایش می‌کند، اعلام کرد محموله وارداتی از ایران در ماه ژانویه امسال در بندر گدانسک لهستان تحویل داده می‌شود و در پالایشگاه این شرکت در شهر پلوک مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

    این روزها بازار کشورهای شرق اروپا بیش از گذشته به بشکه‌های نفت صادراتی لبخند می‌زند و پس از آغاز صادرات تک محموله نفت خام ایران به چند کشور بلوک شرق اروپا همچون مجارستان، لهستان، بلاروس و اتریش، حالا شرکت ملی نفت ایران به دنبال امضای اولین قرارداد بلندمدت فروش نفت خام با لهستانی‌ها است.

    برای نخستین بار تابستان امسال ایران یک محموله یک میلیون بشکه‌ای نفت خام به «لوتوس» به عنوان یکی از بزرگترین پالایشگران نفت لهستان و شرق اروپا صادر کرد و هم اکنون مذاکرات نهایی برای امضای قرارداد بلندمدت فروش طلای سیاه بین دو کشور آغاز شده است.

    برچسب ها