عصر خودرو

طولانی ترشدن فهرست مشتریان اروپایی;

پی.کی.ان لهستان خریدارنفت ایران شد

عصر بازار- خبرگزاری رویترز گزارش داد: شرکت پی.کی.ان لهستان یک میلیون بشکه نفت از ایران خریداری کرده است.

پی.کی.ان لهستان خریدارنفت ایران شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایرنا، در ادامه روند افزایش صادرات نفت ایران که از آغاز برجام در دیماه پارسال آغاز شد، یک پالایشگاه دیگرلهستانی نیز به جمع مشتریان نفت ایران پیوست.

    پیش از این شرکت پالایشی پالایشگاه لوتوس لهستان، اقدام به خرید یک محموله 2 میلیون بشکه ای نفت از ایران کرده بود.
    هلنیک (یونان)، توتال (فرانسه)، سپسا (اسپانیا)، ساراس (ایتالیا) از جمله مشتریان اروپایی نفت و میعانات گازی ایران هستند که در ماه های اخیر، خرید از ایران را آغاز کرده اند.
    به گزارش وزارت نفت به نقل ازخبرگزاری رویترز از ورشو، شرکت دولتی پی.کی.ان.اورلن که بزرگترین پالایشگر نفت لهستان به شمار می‎آید، دیروز (چهارشنبه) اعلام کرد یک میلیون بشکه نفت خام سبک از شرکت ملی نفت ایران خریده است.
    پی.کی.ان که به طور عمده نفت خام وارداتی از روسیه را پالایش می‎کند، اعلام کرد محموله وارداتی از ایران در ماه ژانویه (دی-بهمن) امسال در بندر گدانسک لهستان تحویل داده می‎شود و در پالایشگاه این شرکت در شهر پلوک مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
    این شرکت در بیانیه‎ای اعلام کرد: پس از فرآوری محموله وارد شده از ایران، درباره برنامه‎های آینده برای استمرار واردات نفت از این مسیر تصمیم‎گیری خواهد شد.
    بر اساس گزارش منابع ثانویه، میزان تولید نفت ایران به بیش از سه میلیون و 700 هزار بشکه در روز رسیده است.
    میزان مصرف نفت در 9 پالایشگاه کشور 1.7 تا 1.8 میلیون بشکه در روز است که بقیه آن صادر می شود.
    سید محسن قمصری مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت پیش از این گفته بود: 600 تا 700 هزار بشکه از نفت صادراتی ایران روانه بازارهای اروپایی می شود.

    برچسب ها