عصر خودرو

مردم عادی خریدار دلار شدند;

بازار داغ دلار فروشان در هوای سرد پائیزی

عصر بازار- روند رو به افزایش نرخ دلار سبب شده است این روزها بازار دلارفروشان در هوای سرد پاییزی داغ شود و مردم عادی هم با این تصور که نرخ دلار باز هم افزایشی خواهد بود خریدار دلار شده‌اند.

بازار داغ دلار فروشان در هوای سرد پائیزی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از فارس، روند رو به افزایش نرخ دلار که از دو روز گذشته پس از یک وقفه کوتاه آغاز شده امروز نیز ادامه داشت و این موضوع باعث شد تا مردم عادی و حتی خانم های خانه دار هم خریدار دلار باشند.

    صرافان با این عنوان که این روزها با افزایش نرخ دلار فروش دلار به مردم عادی هم افزایش داشته است می‌گویند: این روزها برخی از متقاضیان خرید دلار که با نزدیک شده به ژانویه و تعطیلات سال نو میلادی قصد سفر دارند از ترس گران شدن نرخ دلار ،سعی دارند هرچه سریعتر اقدام به خرید ارز کنند تا کمتر ضرر کنند

    آنان می‌افزایند: علاوه بر این افراد، برخی از افراد عادی و حتی خانم های خانه دار نیز این روزها متقاضی خرید دلار شده اند چرا که احتمال می دهند نرخ دلار افزایشی خواهد بود به همین منظور قصد خرید دلار کرده‌اند.

    اکثر صرافان بر این اعتقاد هستند که نزدیک شدن به سال نو میلادی و سفرهای برون مرزی و ورود مردم عادی به بازار دلار باعث شده تا هم میزان فروش دلار در صرافی‌ها بالا برود و نرخ دلار تقویت شود.

    همچنین به گفته برخی از کارشناسان اقتصادی، تقویت نرخ برابری دلار در برابر سایر ارزها و افزایش نرخ بهره در امریکا در تقویت نرخ دلار در بازار غیر رسمی ایران بی تاثیر نبوده است.

    بنابراین گزارش، نرخ دلار در لحظه تنظیم این گزارش 3940 تومان بود اما اکثر متقاضیان دلار عنوان می‌کردند که صرافی‌ها اگرچه این نرخ را بر روی تابلو درج کرده‌اند اما دلار را کمتر از 3950 تومان نمی‌فروشند.

    برچسب ها