عصر خودرو

مدیرعامل فولاد خراسان:

ایران رتبه چهاردهم تولید فولاد دنیا را در اختیار دارد

عصر بازار: مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان گفت: کشور ایران در حوزه تولید فولاد رتبه چهاردهم را در دنیا دارد.

ایران رتبه چهاردهم تولید فولاد دنیا را در اختیار دارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، سیدحسین احمدی با بیان اینکه صنعت فولاد کشور با مشکلات عمده روبروست، اظهار داشت: یکی از این مشکلات مربوط به تامین مالی است چرا که سیستم بانکی پاسخگوی نیازهای توسعه‌ای برای سرمایه گذاری نیست و روش‌های تامین مالی بازار سرمایه و استفاده از تامین مالی به شکل یوزانس و فاینانس خارج از کشور روان و شفاف نیستند.
    احمدی در ادامه با اشاره به اینکه گرایش بانک‌ها از تسهیلات کوتاه مدت باید به تسهیلات بلند مدت تغییر کند، گفت: با شرایط رکودی که در بخش اقتصاد داخل کشور وجود دارد صادرکنندگان ما باید به فکر صادرات باشند.
    وی در ادامه خاطرنشان کرد: نهادهای پشتیبان و حامی صادرات باید بتوانند ریسک سرمایه گذاری صادرات را بپذیرند.
    احمدی یکی از مزیت‌های اصلی تولید در کشور را ارزان بودن انرژی در ادوار گذشته دانست و افزود: مزیت انرژی با افزایش قیمت آن در صنعت کاهش یافته و در ازای آن، در جهت رقابت پذیری نتوانستیم در بخش بهره وری نیروی انسانی، کاهش هزینه‌های مربوط به آن و همچنین هزینه تمام شده تعدیل کنیم.
    مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان، صنعت فولاد را یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد ملی در همه کشورهای دنیا دانست و خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی کشورها بر اساس صنعت فولاد آن کشور است.
    احمدی با بیان اینکه کشور ایران در حوزه تولید فولاد رتبه چهاردهم را در دنیا دارد، گفت: ظرفیت تولید فولاد در کشور بالغ بر 22 میلیون تن است که در حال حاضر بین 15 تا 16 میلیون تن تولید داریم.
    وی با اشاره به کاهش 65درصدی ساخت و ساز در کشور و همچنین برخی سیاست‌های دولت مبنی بر تمرکز بر روی اتمام پروژه‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد، اظهار داشت: از همین رو صنعت فولاد کشور در دوران سخت خود در حوزه تجارت خارجی و مصرف داخلی قرار دارد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو