عصر خودرو

وزیر نفت عربستان:

پایبندی به توافق اوپک مازاد عرضه نفت را در چند ماه از بین می‌برد

عصر بازار- وزیر نفت عربستان اعلام کرد: کشورهای عضو اوپک و دیگر کشورهای نفتی به توافق انجام شده پایبند هستند و همین امر بازار نفت جهانی را در سال ۲۰۱۷ به تعادل می‌رساند.

پایبندی به توافق اوپک مازاد عرضه نفت را در چند ماه از بین می‌برد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از فارس، خالد الفالح وزیر نفت عربستان اعلام کرد: اوپک و دیگر تولیدکنندگان عمده نفت در بازار جهانی در حد بالایی متعهد به توافق کاهش تولید نفت هستند و همین روند بازار نفت جهانی را در سال 2017 به تعادل خواهد رساند.

    از زمان تصمیم  اوپک برای کاهش عرضه نفت بازار جهانی روند بسیار چشمگیری را به سوی بهبود آغاز کرده است. در روز 30 نوامبر کشورهای عضو اوپک توافق کردند تا مجموع عرضه نفت به بازار جهانی را 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

    در روز 10 دسامبر نیز کشورهای تولیدکننده نفت غیرعضو اوپک در نشستی با اعضای اوپک متعهد شدند تا تولید نفت خود را 600 هزار بشکه در روز کاهش دهند.

    الفالح معتقد است بازار برای رسیدن به تعادل به چند ماه زمان نیاز دارد.

    الفالح در حاشیه سفر خود به ظهران در شرق عربستان اعلام کرد: توافقات اخیر بی‌سابقه بوده و اجرای آنها از سوی کشورها می‌تواند خود را در حصول تعادل بین عرضه و تقاضا در سال 2017 در بازار جهانی نشان داده و مازاد عرضه موجود در بازار را از بین ببرد.

    برچسب ها