عصر خودرو

با محوریت بخش خصوصی؛

ایران و اندونزی ۱۰ سند همکاری امضا کردند

عصر بازار- ۱۰ سند و موافقتنامه همکاری در همایش اقتصادی ایران و اندونزی میان بخش های خصوصی دو کشور امضا شد.

ایران و اندونزی ۱۰ سند همکاری امضا کردند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از مهر، این موفقتنامه ها و اسناد همکاری شامل موافقت نامه همکاری اتاق های بازرگانی دو کشور، همکاری های بانکی، بیمه ای، بورس و موافقتنامه همکاری در تولید مقواهای صنعتی، کاغذ چاپ و کاغذهای بدون پوشش است.

    در مراسم امضای این موافقتنامه ها در محل اتاق بازرگانی ایران،  روسای اتاق های بازرگانی دو کشور، علی صالح آبادی، مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران، مسئولان بانکی اندونزی، 50 فعال اقتصادی اندونزی در حوزه های بانکی و بیمه ای، سرمایه گذاری، نفت و گاز، فولاد، گردشگری و صنایع و محصولات کشاورزی، سرمایه گذاری، نفت و گاز، فولاد، گردشگری و صنایع و محصولات کشاورزی و فعالان اقتصادی ایرانی حضور داشتند.

    غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران در این مراسم گفت : افزایش مبادلات تجاری دو کشور تا 2 میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است که برای رسیدن به این هدف باید موانعی مانند مشکلات بانکی، نظام تعرفه ای و مشکلات اداری برطرف شود.

    وی افزود: امضای ده سند همکاری میان بخش های خصوصی دو کشور، توسعه روابط اقتصادی دو کشور را سرعت می بخشد ضمن اینکه اتاق بازرگانی مشترک دو کشور به زودی تاسیس می شود.

    روسلان روسلانی، رییس اتاق بازرگانی اندونزی هم در این مراسم با اشاره به اینکه ایران و اندونزی دو اقتصاد نوظهور هستند، مشارکت راهبردی دو کشور را تامین کننده منافع دو کشور دانست.

    وی افزود : ایران هم اکنون فقط در سه طرح معدن، صنعت و کشاورزی اندونزی حضور دارد و ایران با توانمندی هایی که دارد، می تواند در طرح های اولویت دار اندونزی مانند طرح های زیرساختی، حمل و نقل و گردشگری هم مشارکت و همکاری کند.

    برچسب ها