عصر خودرو

افزایش۸۰۰ مگاواتی تولید برق تا اسفند;

آغاز ساخت۱۰ هزارمگاوات نیروگاه

عصر بازار- یک مقام مسئول با اشاره به افزایش ۸۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق ایران تا پایان امسال، گفت: از ابتدای سال ۹۵ تاکنون عملیات اجرایی ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی آغاز شده است.

آغاز ساخت۱۰ هزارمگاوات نیروگاه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از وزارت نیرو، محسن طرزطلب در تشریح آخرین وضعیت افزایش ظرفیت تولید برق نیروگاهی کشور، با بیان اینکه از 1800 مگاوات نیروگاهی که قرار است تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد، هم اکنون 1040 مگاوات نیروگاه وارد مدار شده است، گفت: شرکت مادر تخصصی نیروگاه‌های برق حرارتی طبق برنامه به جلو می‌رود و تاکنون 100 درصد برنامه‌های افزایش ظرفیت تولید برق محقق شده است.

    مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌هایی که در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی به شرکت نیروگاه‌های برق حرارتی ابلاغ شده است، تکمیل نیروگاه پرند است، تصریح کرد: این پروژه تاکنون 58 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پیک سال 96 مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

    این مقام مسئول با اعلام اینکه تکمیل و بهره‌برداری 2500 مگاوات نیروگاه جدید شامل نیروگاه‌های ماهشهر، چادرملو، بهبهان، سیرجان و کهنوج در برنامه قرار دارد،  اظهار داشت: عملیات اجرایی 10هزار مگاوات نیروگاه جدید در بخش دولتی و خصوصی از ابتدای امسال آغاز شده و برای 20 هزار مگاوات نیروگاه دیگر هم برنامه ریزی شده است.

    وی با بیان اینکه علاوه بر این برای ادامه عملیات اجرایی نیاز به 8.5 میلیارد دلار اعتبار داریم تا بتوانیم این طرح‌ها را به انجام برسانیم، تبیین کرد: عملیات اجرایی نیروگاه‌های قشم 2، ماکو، لامرد و بندرعباس هم آغاز شده و طبق برنامه در حال انجام است.

    طرزطلب با بیان اینکه تمامی طرح‌هایی که در قالب طرح اقتصاد مقاومتی و یا خارج از آن به شرکت مادر تخصصی نیروگاه‌های تولید برق حرارتی واگذار شده است، خاطرنشان کرد: در مجموع پیش‌بینی می‌شود پروژه‌های جدید نیروگاه‌سازی ایران  مطابق با برنامه و در موعد مقرر به بهره برداری برسند.

    برچسب ها