عصر خودرو

ربیعی خبر داد

نهایی شدن خرید ۷ ایرباس برای شرکت هواپیمایی آسمان

عصر بازار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نهایی شدن خرید هفت فروند ایرباس برای اضافه شدن به مجموعه هواپیمایی آسمان خبر داد و ابراز امیدواری کرد که ورود این هواپیماها از اردیبهشت ماه سال آتی آغاز شود.

نهایی شدن خرید ۷ ایرباس برای شرکت هواپیمایی آسمان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایسنا، علی ربیعی عصر امروز ( 24 آذر) در ششمین جلسه کارگروه اشتغال استان فارس گفت: امیدواریم با اضافه شدن این هواپیماها، آسمان بیش از گذشته خدمات مطلوبی را به هموطنان ارائه دهد.

    ربیعی با بیان اینکه وضعیت هواپیمایی آسمان استان فارس دارای اهمیت زیادی است، بر لزوم اضافه شدن خدمات این شرکت متناسب با نیازهای اعلام شده از سوی استاندار فارس تاکید کرد.

    او در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه در هیچ دوره‌ای به‌اندازه دولت کنونی هتاکی علیه رئیس جمهوری انجام نشده است، یکی از مهمترین نیازهای این دوران را گذشت، از خودگذشتگی و اخلاق در تمام ابعاد و زمینه‌ها دانست و گفت: من آژیر خطر را می‌کشم و اعلام می‌کنم که پنج تا 10 سال فرصت داریم تا قدرت خود را در زمینه های مختلف علمی و اقتصادی و بهره‌وری و دیگر حوزه‌ها افزایش دهیم و برای این مهم نیازمند تکرار دوران تاریخی دفاع مقدس هستیم.

    هر دقیقه پنج نفر به تقاضای اشتغال در جامعه اضافه می‌شود

    ربیعی با بیان اینکه در مباحث مربوط به اشتغال با نگرانی‌های مطرح شده همسو است، گفت: هر دقیقه پنج نفر به تقاضای اشتغال در جامعه اضافه می‌شود این یعنی 300 نفر در هر ساعت و حدود 874 هزار نفر در سال لذا باید متناسب با این تقاضا، ظرفیت ایجاد شود.

    او با بیان اینکه سال قبل و براساس آمار تامین اجتماعی، 700 هزار شغل در کشور ایجاد شده است، گفت: علی‌رغم این 500 هزار شغل کسری داشتیم. نگرانی‌ها در حوزه اشتغال باید تبدیل به راهکار و پیشنهاد و جهت‌گیری برای رفع مشکلات شود.

    ربیعی دولت یازدهم را وارث دورانی سخت دانست و گفت: در اولین روزهای دولت با یک اقتصاد قطع شده با دنیا مواجه بودیم حال آنکه حتی در اقتصاد مقاومتی هم بر روی بیرون تاکیداتی وجود دارد.

    او با اشاره به اختلاف 67 درصدی خط تورم با خط حقوق در تامین اجتماعی در ابتدای دولت یازدهم، گفت: در آن زمان با بازاری تورمی و فاقد تعادل و با ریزش نیروی کار مواجه بودیم که در فارس هم شاهد بیشترین ریزش نیروی کار بودیم اگرچه فارس در نوعی از صنعت قرار داشت که فصل ریزش را طی می‌کرد.

    ربیعی با بیان اینکه اکنون اقتصاد قابل پیش‌بینی بوده و اتصال به بازارهای جهانی آغاز شده است، از ورود شرکت‌های خاریجی به بازارهای اشتغال کشور خبر داد و ابراز امیدواری کرد که در فارس هم این موضوع موجب گشایش باشد و گفت: همه وزرای کار گفتند که ما مسئول اشتغال نیستیم اما در این دولت من مسئولیت را پذیرفته‌ام اما داده و ستاده‌ها را باید دید، ما 750 میلیارد دلار پول نداشتیم. با این پول کارهای بسیار بزرگی در حوزه اشتغال می‌شد انجام داد.

    او با بیان اینکه تمام مشکلات را قبول دارد، در عین‌حال وضعیت را ناامید کننده ندانست و گفت: آمارهای اشتغال ایجاد شده در سال 1394 وجود دارد و قابل دسترسی است.

    افزایش 2.5 درصدی نرخ مشارکت در کشور

    ربیعی با یادآوری اینکه هم‌اینک در فارس نیازمند 179 هزار شغل هستیم، افزایش نرخ مشارکت در کشور را امیدوار کننده دانست و گفت: افزایش نرخ مشارکت برای ما به معنای بالا رفتن نرخ بیکاری است اما این نرخ علامت خوبی محسوب می‌شود.

    او ادامه داد: نرخ مشارکت در کشور حدود 2.5 درصد افزایش داشته و این یعنی امید به یافتن شغل در افراد بیشتر شده و مشارکت افزایش یافته است. ناامیدی دشمن اول جامعه محسوب می‌شود و هر کس امید را از بین ببرد دشمن این جامعه است.

    ربیعی خاطرنشان کرد: امسال دولت برای اولین بار هزار میلیارد به‌عنوان بودجه اشتغال در لایحه بودجه پیش‌بینی و به مجلس تقدیم کرده است و در لایحه دیگری پیش‌بینی کرده‌ایم که از صندوق توسعه 5000 میلیارد ریال تسهیلات دریافت شود.

    او با تاکید براین باور که با پاشیدن پول اشتغال ایجاد نمی‌شود، گفت: برای استان فارس پیش‌بینی رشد در حوزه آی سی تی و گردشگری را پیش‌بینی کرده‌ایم. گردشگری امروز به مسافر گردانی تبدیل شده است این باید به سمت گردشگری حرکت کند و فارس نیز در این زمینه استعدادهای خوبی دارد.

    ربیعی با بیان اینکه فارس در گردشگری پست مدرن، پیشرو است، ‌گفت: امروز در فارس از گردشگری هتل پنج ستاره عبور کرده و به بوم‌گردی رسیده‌ایم و در توریست درمانی و باستان گردی و صنعت پوشاک هم ظرفیت‌های وجود دارد.

    انتهای پیام

    برچسب ها