عصر خودرو

وزیر انرژی عربستان:

بازار نفت برای بهبود نیازمند زمان است

عصر بازار- «خالد الفالح» وزیر انرژی و منابع زیرزمینی عربستان درباره نشست اخیر اوپک با کشورهای غیر عضو در وین تاکید کرد:‌ بازار نفت برای بهبود نیازمند زمان است.

بازار نفت برای بهبود نیازمند زمان است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، فالح روز چهارشنبه در حاشیه فعالیت شرکت آرامکو عربستان گفت که نتایج نشست اوپک چندماه زمان نیاز دارد تا تاثیر خود را بر بازار نفت بگذارد.
    وزیر انرژی عربستان با بیان اینکه توافق اوپک و کشورهای غیر عضو یک اقدامی بی سابقه بود، تاکید کرد: به خواست خداوند، این توافق با پایبندی تولیدکنندگان نیز همراه خواهد بود و در نهایت تاثیر آن در میانگین عرضه و تقاضا و کاهش مازاد نفت در سال 2017 را خواهیم دید.
    سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر کشورهای غیر عضو پس از 15 سال، روز شنبه 20 آذرماه در وین برای کاهش تولید نفت در حدود 600 بشکه و مازاد تولیدات نفتی توافق کردند.
    این میزان پس از آن صورت می گیرد که کشورهای عضو اوپک روز دهم آذرماه در وین توافق کرده بودند که یک میلیون و 200 هزار بشکه از تولید نفتی خود را کاهش دهند که با این ترتیب ، نفت با کاهش 1.8 میلیون بشکه ای در نیمه نخست 2017 روبرو خواهد بود.

    برچسب ها