عصر خودرو

در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت ساخت مطرح شد؛

آخوندی: حرکت به سمت بازار سرمایه برای تامین مالی پروژه ها

عصر بازار- وزیر راه و شهرسازی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت:‌ با توجه به کمبود منابع مالی دولتی برای به ثمر رساندن طرح‌های عمرانی، ارتقاء سطح دسترسی انواع راه‌ها، بهره‌مندی از مدل‌های آزادراهی و استفاده از مالیات بر راه‌ها می‌توانیم به سمت بازار بورس و تامین مالی طرح‌ها از بازار سرمایه حرکت کنیم.

آخوندی: حرکت به سمت بازار سرمایه برای تامین مالی پروژه ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، صبح امروز با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمد رحمتی رییس هیات مدیره، معاونان و مدیران شرکت مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه  برگزار و خیراله خادمی جایگزین سعید محمد زاده شد.

    وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت وظایف شرکت ساخت وتوسعه به عنوان یکی از بزرگترین زیرمجموعه‌های این وزارتخانه گفت: بخش اعظمی از تعهدات وزارت راه و شهرساری در حوزه احداث راه، راه‌آهن و آزادراه بر عهده شرکت ساخت است و احداث این طرح‌ها از طریق بودجه دولت کار بسیار دشواری است و این موضوع وزارتخانه را به سمت استفاده از منابع غیردولتی هدایت می‌کند.

    وی بهره‌مند شدن از مدل‌های آزادراهی  BOTرا در حوزه‌های راه و راه‌آهن مفید دانست و اظهار داشت: به منظور استفاده از این روش‌ها در احداث راه‌ و راه‌آهن لازم است سطح سرویس بهتری در این حوزه‌ها تعریف شود و سطح سرویس‌دهی مورد بازبینی قرار گیرد.

    آخوندی افزود: باید طرح‌های بزرگ عمرانی کشور را با افزایش سطح دسترسی از راه به بزرگراه و آزادراه به سمتی پیش ببریم که بتوانیم از منابع غیر دولتی برای تکمیل آنها استفاده کنیم وگرنه بودجه دولتی به تنهایی کافی نیست.

    وزیر راه و شهرسازی مالیات‌ بر خدمات حمل و نقل را از دیگر راه‌های تامین هزینه پروژه‌ها دانست و عنوان کرد: استفاده از مالیات می‌تواند یکی دیگر از روش‌های توسعه شبکه راه‌ها غیر از منابع دولتی باشد.

    وی با تاکید بر نقش مهندسی در طرح‌های عمرانی بیان داشت: توجه همه جانبه به مسایل مهندسی، فناوری و نظارت بر کیفیت اجرا در تمامی مراحل کار که تضمین کننده کیفیت است با در نظر گرفتن ایمنی از زمان طراحی تا بهره‌برداری عمده‌ترین موضوعی است که باید به آن توجه شود.

    آخوندی برنامه‌ریزی در حوزه منابع سازمان (ERP) را با ارایه بسته‌های پروژه‌ای مفید دانست و افزود:‌ باید به سمتی حرکت کرد که مجموعه طرح‌های شرکت در قالب بسته‌های پروژه‌ای معرفی شود و از این طریق سیستم برنامه‌ریزی منابع مالی با بسته‌ها بهتر از تک پروژه‌ای پیش خواهد رفت.

    وزیر راه و شهرسازی مدیریت منابع انسانی را موضوعی حایز اهمیت عنوان و تاکید کرد:‌ باید یکی از شعارهای اساسی ما در وزارتخانه مبارزه با فساد باشد که بحث بسیار مهم و کلیدی در سازمان است و خوشبختانه شرکت ساخت وتوسعه با توجه به این حجم از پروژه‌های عمرانی در این حوزه سربلند است.

     

    تلاش برای تحقق اهداف دولت تدبیر در حوزه زیربناهای حمل و نقل

    در ادامه این جلسه خیراله خادمی ضمن تبریک ایام مبارک ولادت نبی اکرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع)، مصادف شدن انتصاب خود به این سمت با این ایام را به فال نیک گرفت و گفت: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور یکی از دستگاه های اجرایی کشور است که تعهدات دولت و وزارت راه و شهرسازی در آن قابل توجه است. تعهداتی که با زندگی روزمره مردم پیوند خورده است و همین مسئله وظیفه من و همکارانم را در به ثمر رساندن این تعهدات بسیار سنگین می کند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با استفاده از ظرفیت های موجود در حوزه شرکت ساخت و وزارت راه و شهرسازی تلاش خواهیم کرد تا به نحوه شایسته ای اهداف دولت تدبیر و امید در حوزه زیربناهای حمل و نقل را محقق کنیم .

    خادمی با اشاره به برنامه‌های شرکت ساخت وتوسعه در سال اقتصاد مقاومتی اظهار داشت:  در راستای برنامه‌های کشور در این سال، 1539 کیلومتر انواع راه‌ها که شامل 591 کیلومتر راه‌آهن، 121 کیلومتر آزادراه و 782 کیلومتر راه و بزرگراه است در حوزه اقتصاد مقاومتی در شرکت تعریف شد و با توجه به کمبود منابع تاکنون 75 درصد آن محقق شده است.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه استفاده حداکثری از ظرفیت‌های نهفته و پتانسیل‌های بالقوه شرکت ساخت وتوسعه را در احداث راه‌ها مهم ارزیابی کرد و افزود:‌ برآورد صورت گرفته به منظور تامین اعتبار این طرح‌ها 4 هزار و 400 میلیارد  تومان است که بخشی از آن از طریق اسناد خزانه و اوراق مشارکت تامین شده و به منظور اتمام عملیات اجرایی طرح‌ها نیاز به 850 میلیارد تومان نقدینگی است تا طرح‌ها در سال پایانی دولت تدبیر و امید به سرانجام برسد.

    در این جلسه محمدزاده معاون سابق وزیر راه و شهرسازی ضمن تشکر و  قدردانی از تلاش همکاران در شرکت ساخت وتوسعه عنوان کرد: سیستم جامع مدیریت کیفیت بخش مهمی از پروژه است که لازم است از مرحله طراحی تا بهره‌برداری یک پروژه اجرایی شود و توانمند سازی مدیران در لایه‌های مختلف سازمانی موضوع دیگری است که باید با جدیت دنبال شود.

    برچسب ها