عصر خودرو

معاون اتاق بازرگانی ایران- روسیه در گفت‌وگو با راشاتودی خبر داد

پیش بینی افزایش قیمت نفت به ۶۵ دلار

نقش روسیه در توافق اوپک بسیار مهم بود

عصر بازار- معاون اتاق بازرگانی ایران-روسیه طی مصاحبه ای اعلام کرد نقش روسیه در موفقیت توافق اوپک بسیار چشم گیر بوده و پیش بینی می شود قیمت نفت تا ۶۵ دلار در هر بشکه افزایش یابد.

پیش بینی افزایش قیمت نفت به ۶۵ دلار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، غدیر قیافه، معاون رئیس اتاق بازرگانی ایران-روسیه، در حاشیه سیزدهمین نشست کمیسیون همکاری اقتصادی ایران روسیه اعلام کرد نقش میانجی گری روسیه در حصول اجماع بین کشورهای عضو اوپک بسیار مهم بوده است.

    وی در مصاحبه با راشاتودی تأکید کرد توافق صورت گرفته برای کشورهای عضو اوپک و دیگر کشورهای نفتی غیر عضو اوپک بسیار مطلوب است.

    در روز 30 نوامبر کشورهای عضو اوپک توافق کردند تا مجموع تولید نفت خود را 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند در این بین عربستان با کاهش 500 هزار بشکه ای تولید روزانه خود بیشترین کاهش را در میان کشورهای اوپک خواهد داشت.

    در ادامه این توافق در روز 10 دسامبر کشورهای عضو اوپک با تولیدکنندگان نفت غیر عضو اوپک نیز دیدار کردند و در این نشست مقرر شد که این کشورها نیز مجموع تولید نفت خود را 600 هزار بشکه در روز کاهش دهند که روسیه با اعلام آمادگی برای کاهش 300 هزار بشکه تولید نفت خود بیشترین سهم کاهش را در میان کشورهای غیر عضو اوپک بر عهده گرفت.

    قیافه در سخنان خود با اشاره به روند صعودی قیمت نفت از زمان توافق اوپک گفت این توافق برای هر دو طرف مفید بود.

    وی پیش بینی کرد به نظر من در آینده شاهد افزایش قمیت نفت به 60 تا 65 دلار در هر بشکه خواهیم بود.

    در دو نشست اخیر روسیه نقش میانجی را میان ایران و عربستان که محل اصلی اختلاف در اوپک بودند را ایفا کرد و حضور این کشور از سوی دوطرف با استقبال روبرو شد.

    قیافه همچنین گفت انتظار می رود تمام کشورهای حاضر در توافق به سهم خود از کاهش تولید پایبند باشند چرا که کاهش تولید تنها راه بهبود اوضاع اقتصادی در کشورهایی نظیر کویت ، عربستان و قطر است که به شدت به درآمدهای نفتی وابسته هستند.

    ایران با هدف کاهش وابستگی خود به درآمدهای نفتی، در حال توسعه دیگر بخش های اقتصاد خود و ورود به حوضه فنآوریهای جدید و با سطوح بالا است.

    بر اساس توافق صورت گرفته، در مجموع 1.8 میلیون بشکه در روز از کل عرضه موجود در بازار جهانی کاهش خواهد یافت که در صورت پایبندی کامل کشورهای حاضر به توافق از روز 1 ژانویه سال آینده میلادی اجرایی خواهد شد.

    برچسب ها