عصر خودرو

همزمان با سفر «ویدودو» به تهران؛

ایران و اندونزی در حوزه پتروشیمی تفاهم نامه امضا کردند

عصر بازار- شرکت ملی صنایع پتروشیمی و یک شرکت اندونزیایی با هدف امکان سنجی و سرمایه‌گذاری برای ساخت چند طرح پتروشیمی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

ایران و اندونزی در حوزه پتروشیمی تفاهم نامه امضا کردند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به ننقل از مهر، همزمان با سفر صبح امروز «جوکو ویدودو» رئیس جمهوری اندونزی به تهران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و یک شرکت اندونزیایی با هدف امکان سنجی و سرمایه‌گذاری برای ساخت چند طرح پتروشیمی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

    حسین علیمراد، مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی درحاشیه امضای این تفاهم نامه با اندونزیایی‌ها، گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی با یک شرکت اندونزی برای آغاز مطالعات اقتصادی و امکان سرمایه گذاری مستقیم در صنعت پتروشیمی ایران در چهار طرح پتروشیمی تفاهم نامه امضا کردند.

    این مقام مسئول با اعلام اینکه براساس مطالعاتی که انجام خواهد شد در نهایت یک یا دو پروژه که تصور می شود برای سرمایه گذاری مناسب خواهند بود انتخاب می‌شوند، تصریح کرد: هدف این شرکت اندونزیایی سرمایه گذاری مستقیم در منطقه چابهار بوده که پس ازمطالعه و بررسی خروجی آن مشخص خواهد شد درکجا و بر روی چه طرحی سرمایه گذاری کنند.

    بر اساس این گزارش، سال 92 و پس از گذشت بیش از پنج سال از توافق شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و شرکت PUSRI  اندونزی به دلیل مشکلات تحریم و نا مشخص بودن قیمت فروش خوراک گاز طبیعی به سرمایه گذاران خارجی، این شرکت اندونزیایی از طرح ساخت مجتمع پتروشیمی هنگام در بندر عسلویه کنار گذاشته شده بود.

    هدف از اجرای مجتمع پتروشیمی هنگام (واحد اوره و آمونیاک) با مشارکت 50 درصدی شرکت «پوسری» اندونزی تولید سالانه یکهزار و 150 تن محصول پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بود.

    برچسب ها