عصر خودرو

مدیرعامل سیمان مازندران درباره دلایل تعدیل ۵۵ درصدی شرکت توضیح داد

عصر بازار-درپی تعدیل مثبت ۵۵ درصدی در سود سیمان مازندران ، مدیر عامل این شرکت به سهامداران خود این گونه توضیح داد. درحالیکه اکثر کارخانجات سیمان در صورت های مالی خود چندان گزارش های دلگرم کننده ایی ندارد، سیمان مازنداران با تعدیل مثبت ۵۵ درصد خود در گزارش عملکرد ۶ ماهه ، سهامداران خود را خوشحال کرد.

مدیرعامل سیمان مازندران درباره دلایل تعدیل ۵۵ درصدی شرکت توضیح داد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، سمازن  طی یک روز پیش بینی سود هر سهم را از 420 به 650 ریال معادل 55 درصد افزایش داد که حسین پور مدیرعامل سیمان مازنداران درباره این تغییر قابل توجه در عملکرد شرکت گفت: یکی از تغییرات مهم در بودجه کاهش هزینه مالی از 108 به 92 میلیارد ریال است.
    او اضافه کرد: به دنبال  ابلاغ نرخ بهره تسهیلات 18 درصد از جانب شورای پول و اعتبار کشور هزینه های مالی شرکت نیز کاهش یافته  و از آنجاییکه ماهیت تسهیلات شرکت نزد بانکها سرمایه در گردش بوده اقساط به موقع تامین و تمدید شده است درنتیجه نرخ تسهیلات موثر در اختیار از 25 به 18 درصد تقلیل و این امر موجب کاهش هزینه مالی شرکت شده است.
    حسین پوردرباره دلایل دیگر این تعدیل مثبت  ادامه داد: درپیش بینی ها افزایش در قیمت  حاملهای انرژی پیش بینی شده بودکه با نزدیک شدن به پایان سال مالی و عدم افزایش نرخ حاملهای انرژی و کاهش  نرخ پاکات و همچنین مدیریت صحیح بر هزینه ها موجب کاهش بهای تمام شده است..
    وی در خاتمه گفت: علت کاهش هزینه تشکیلات اداری از 108 به 95 میلیارد ریال نیز مربوط به کاهش میزان صادرات به 231 هزار تن نسبت به 400 هزار تن پیش بینی شده است.

    برچسب ها