عصر خودرو

ایران و روسیه بانک اسلامی مشترک تاسیس می‌کنند

عصر بازار- در سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه، دو کشور موضوع تأسیس بانک مشترک اسلامی را بررسی کردند.

ایران و روسیه بانک اسلامی مشترک تاسیس می‌کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، وزیر انرژی روسیه و نماینده این کشور در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه اعلام کرد: در نشستی که روز گذشته در وزارت ارتباطات ایران برگزار شد دو کشور موضوع تاسیس بانک مشترک اسلامی را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دادند.

    نظام بانکی ایران مبتنی بر قوانین اسلامی است که شامل محدودیت بهره و برخی دیگر از فعالیت‌های بانکی است و در صورتی که شرکت‌های خارجی بخواهند در ایران سرمایه‌گذاری طولانی مدت داشته باشند باید خود را با این قوانین وفق دهند.

    پس از برگزاری سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و روسیه، نوواک گفت: تأسیس بانک اسلامی ایرانی-روسی مورد بحث قرار گرفت و بانک‌های ما در حال بررسی مکانیزم این مسئله هستند اما هنوز نسبت به آن تصمیم‌گیری نکرده‌ایم.

    برای تأسیس این بانک که اولین بانک از نوع خود بین دو کشور محسوب می‌شود هیچ بازه زمانی و همچنین حجم پایه پولی تعریف نشده است.

    طی سال گذشته 3 بانک دولتی روسیه شامل سبربانک، تات فوند بانک و وینشت اکونوم بانک برخی خدمات بانکداری اسلامی را به بازار روسیه عرضه کردند.

    برچسب ها