عصر خودرو

مدیریت نظارت برنهاد های مالی صادر کرد:

فراخوان دریافت تقاضای تأسیس شرکت های رتبه ‌بندی

عصر بازار- مدیریت نظارت بر نهادهای مالی؛ طی فراخوان شماره ۱۲۰۲۰۰۷۰ مورخ ۲۳ آذرماه ۹۵ از کلیۀ متقاضیان حائز شرایط دریافت مجوز تاسیس شرکت رتبه بندی اعتباری خواست تا برای دریافت مجوز تأسیس اقدام کنند.

فراخوان دریافت تقاضای تأسیس شرکت های رتبه ‌بندی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، بر اساس مصوبۀ هیأت مدیره سازمان بورس به تاریخ 18 آبان ماه 95، کلیه متقاضیان تأسیس شرکت رتبه ‌بندی از تاریخ انتشار این فراخوان به مدت 2 ماه مهلت دارند، تقاضای تأسیس شرکت رتبه ‌بندی را مطابق با شرایط تعیین شده در دستورالعمل تأسیس و فعالیت مؤسسات رتبه‌بندی (مصوب 21 فروردین 95 هیأت ‌مدیره سازمان) به مدیریت نظارت بر نهادهای مالی ارائه کنند.

    به استناد این مصوبه و ماده 2 دستورالعمل آن، در این مرحله حداکثر 3 مجوز صادر خواهد شد.

    در این ابلاغیه که با امضای محمدرضا معتمد، مدیر نظارت بر نهادهای مالی صادر شده، حضور هر یک از بورس های فعال در بازار سرمایۀ کشور (اعم از بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس ایران، بورس انرژی ایران و بورس کالای ایران) و نیز بانک ‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در ترکیب سهامداری مؤسسۀ رتبه‌بندی ممنوع است.

    یادآور می شود، متقاضیان می توانند تقاضای خود را از طریق تکمیل فرم‌ های قابل دسترس در تارنمای رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار به مدیریت نظارت برنهادهای مالی ارسال کنند.

    برچسب ها