عصر خودرو

تولید بیش از۴۷ هزارتن سازه و اسکلت فلزی برای ۹ فازپارس جنوبی

عصر بازار- مدیر کارخانه ساخت اسکلت فلزی شرکت پایندان وابسته به بنیاد مستضعفان می گوید، این کارخانه تاکنون برای فازهای ۱۵، ۱۶،۱۴، ۱۳، ۲۲، ۲۳، ۲۴، ۱۷ و ۱۸ میدان گازی پارس جنوبی بیش از ۴۷ هزار تن اسکلت و سازه فلزی تولید کرده است.

تولید بیش از۴۷ هزارتن سازه و اسکلت فلزی برای ۹ فازپارس جنوبی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، بابک رضایی باران افزود: برای تولید سازه های فلزی پالایشگاه های پارس جنوبی، بیش از 90 درصد مواد اولیه مورد نیاز از داخل تامین می شود و برای تهیه آن مشکلی وجود ندارد.

     وی اظهار داشت: اسکلت فلزی سنگین و سازه های مورد نیاز پتروشیمی مبین و پتروشیمی بوشهر نیز در این کارخانه تولید و در در این واحدهای صنعتی نصب شده است.

    رضایی باران با بیان اینکه برای پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی بیش از 15 هزار تن انواع سازه و اسکلت فلزی در این شرکت تولید شده است، گفت: ظرفیت تولید سازه های فلزی در این کارخانه که در نزدیکی عسلویه قرار دارد، ماهیانه تا دو هزار تن است و در برخی از ماه ها به دو هزار و 500 تن افزایش یافته است.

    مدیر کارخانه ساخت اسکلت فلزی شرکت پایندان از برنامه ریزی این شرکت برای تولید تجهیزات پالایشگاهی و مخازن فلزی خبر داد و گفت: این کارخانه برای تولید این تحهیزات مشکلی ندارد و به احتمال زیاد در آینده تولید این تجهیزات را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

    وی ساخت ونصب 15 هزار و 700 تن اسکلت فلزی سنگین، 2 هزار تن پلتفرم برای فازهای 15 و 16، ساخت و نصب پنج هزار تن اسکلت فلزی سنگین برای توسعه فاز 13 پارس جنوبی، یکهزار و 32 تن اسکلت فلزی غیرصنعتی، ساخت و نصب سه هزار و 250 تن سازه فلزی برای توسعه فاز 14 را بخشی از فعالیت های این کارخانه در منطقه عسلویه عنوان کرد.

    رضایی باران اظهار داشت: ساخت و نصب 4 هزار و 300 تن سازه سبک فلزی برای فازهای 22، 23 و 24 پارس جنوبی، ساخت و نصب یک هزار و 130 تن پلتفرم برای توسعه فاز 133 میدان گاز پارس جنوبی، ساخت 150 تن پلتفرم برای توسعه فازهای 17 و 18 و بیش از یک هزار تن اسکلت فلزی برای پتروشیمی بوشهر از دیگر تولیدات این مجموعه است.

    شرکت پایندان وابسته به بنیاد مستضعفان هم اکنون در زمینه مدیریت طراحی تامین کالا و تجهیزات، تامین مالی و ساخت مجتمع های پالایشگاهی و پتروشیمی، ساخت خطوط لوله خشکی و دریایی، ایستگاه های فشار تقویت گاز، تلمبه خانه ها و عملیات سویل در پالایشگاه های نفت، گاز و پتروشیمی بیش از 40 سال تجربه کاری دارد.

    میدان گازی پارس جنوبی (یا گنبد شمالی در بخش قطری)، بزرگترین میدان گازی مستقل جهان است که با داشتن 34.2 تریلیون مترمکعب گاز استحصال پذیر، حدود ١٩درصد از کل ذخایر گازی جهان را در خود جای داده است. ذخیره بخش ایرانی این میدان 13.3 تریلیون مترمکعب گاز درجا و 19 میلیارد بشکه میعانات گازی (9 میلیارد بشکه قابل برداشت)تخمین زده می شود.

    ایران در سال های اخیر تلاش کرده است با اولویت بندی فازهای پارس جنوبی، توسعه فازهای مختلف را شتاب بخشیده و عقب ماندگی های گذشته را نیز جبران کند.

    در دولت یازدهم با بهره برداری از فازهای 12، 15، 16 و بخش هایی از فازهای 17، 18، 19 و 20 توانست تولید گاز از این میدان بزرگ گازی را افزایش و فاصله خود با قطر را کاهش دهد.

    مسعود حسنی مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی به تازگی درباره آخرین وضعیت تولید گاز در میدان پارس جنوبی، گفته است، میزان برداشت و فرآورش گاز از این میدان به بیش از 465 میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

    میدان پارس جنوبی، در عمق بیش از سه هزار متری از بستر خلیج فارس و در محوطه ای به وسعت ٩ هزار و 700 کیلومتر مربع واقع شده است.

    حدود سه هزار و 700 کیلومتر مربع از این میدان مشترک، در آب های سرزمینی ایران و نزدیک به 6 هزار کیلومتر مربع از آن در آب های قطر واقع شده است.

    میدان گازی پارس جنوبی، حدود 50 درصد ذخایر گازی ایران را تشکیل می دهد. برآورد می شود سهم ایرانی پارس جنوبی حدود هشت درصد از ذخایر گازی جهان را در خود جای داده است.

    وزارت نفت برنامه دارد تا پایان سال 1396 کار توسعه همه فازهای پارس جنوبی را به جز فاز 14 به پایان رساند.

    برچسب ها