عصر خودرو

زنگنه:

ایران و بلاروس برای فروش نفت و ساخت تجهیزات مذاکره کردند

عصر بازار- وزیر نفت با بیان این که ایران علاقه‎ مند به توسعه روابط با بلاروس در بخش های مختلف است، گفت: محور مذاکره با هیات بلاروسی، ساخت تجهیزات و معاملات نفت و فرآورده‌های نفتی بوده است.

ایران و بلاروس برای فروش نفت و ساخت تجهیزات مذاکره کردند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، بیژن زنگنه شامگاه سه شنبه (دیشب) در دیدار ویتالی ووک وزیر صنایع جمهوری بلاروس با وی افزود: ما علاقمند به توسعه روابط با بلاروس در شاخه های مختلف هستیم به نحوی که منافع درازمدت ٢ طرف تامین شود.

     وی افزود: روزهای پرکاری را در جمهوری اسلامی ایران داشتید و امیدوارم سفر موفقیت آمیزی را برای توسعه روابط ٢ کشور به ویژه در بخش اقتصادی داشته باشید.

    وزیر صنایع جمهوری بلاروس که چند روزی است در تهران به سر می برد با محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری دیدار کرد.

    وی در ملاقات با جهانگیری موفقیت‌های ایران در سیاست خارجی و برجام را تبریک گفت و افزود: این دستاورد نتیجه شایستگی مسوولان و صبر و شکیبایی ملت ایران است.

    ویتالی ووک همچنین در این دیدار از علاقه‌مندی کشورش برای توسعه همکاری‌ها با ایران در زمینه‎های مختلف از جمله بخش نفت خبر داد و گفت: بلاروس آمادگی دارد با ایران در باره حوزه پالایش نفت و صادرات محصولات پتروشیمی همکاری کند.

    وزیر صنایع جمهوری بلاروس همچنین در دیدار با «احمد دوست حسینی» رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی حمایت این صندوق از پروژه های عمرانی پیمانکاران ایرانی را در این کشور خواستار شد.

    بلاروس کشوری دور از دریا و در اروپاست، که با کشورهای روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی، و لتونی هم‌مرز و پایتخت آن شهر مینسک است.

    برچسب ها