عصر خودرو

تاثیر سرمایه‌گذاری خارجی برفضای مثبت اقتصاد

عصر بازار: عضو ناظر شورای پول و اعتبار گفت: اشتیاق عرضه‌کنندگان منابع خارجی در شرایط رکودی دنیا موجب شده تا فضای مثبت برای سرمایه‌گذاری در داخل کشور فراهم گردد.

تاثیر سرمایه‌گذاری خارجی برفضای مثبت اقتصاد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدرضا پورابراهیمی عضو ناظر مجلس شورای اسلامی درخصوص نقش بانک‌ها در ایجاد رونق و روابط با سایر کشورها در صورت لغو تحریم‌ها اظهار داشت: ظرفیت بسیار خوبی درحوزه استفاده از منابع خارجی برای سرمایه‌گذاری در داخل کشور وجود دارد که به نظر می‌رسد با توجه به اینکه نرخ تامین مالی در کشورمان یک پنجم و در کشورهای اروپایی یک چهارم می‌باشد این ظرفیت قابل توجه باشد.

    وی همچنین افزود: اشتیاق عرضه کنندگان منابع خارجی درشرایط رکودی در دنیا از یک طرف و نیاز داخل کشور به تعادل نرخ‌های تامین مالی در اقتصاد ازطرف دیگر موجب شده تا یک فضای مثبت برای سرمایه گذاری درداخل کشور فراهم گردد.

    عضو ناظر شورای پول و اعتبار در ادامه بیان کرد: بانک‌ها می‌توانند این منابع را از رویکرد نظام بانکی به داخل مجموعه اقتصادی کشور هدایت کنند در همین راستا آنچه اتفاق می‌افتد ماموریت ویژه بانک‌ها برای مشارکت در تامین مالی و پروژه‌های سرمایه گذاری داخلی و استفاده از ظرفیت‌های خارجی است.

    پور ابراهیمی همچنین تصریح کرد: درگذشته نیز این ظرفیت‌ها وجود داشته اما به نظر می‌رسد با نگاه جدیدی که در اقتصاد به وجود آمده و علاقه سرمایه گذاران خارجی و همچنین بانک‌های خارجی ما بتوانیم تاثیرات استفاده از تامین مالی خارجی را دراقتصاد کشور فعال کنیم.

    وی در پایان تاکیدکرد: ظرفیت‌های استفاده از منابع درکنار موضوع مهم واساسی ارتقا وتوانمندی‌های ناشی از منابع داخلی بانک‌ها ، صندوق توسعه ملی و امثال اینها می‌تواند دراستفاده از ظرفیت‌های بهتر از نظام بانکی به سرمایه گذاران در داخل کشور کمک کند.

    برچسب ها