عصر خودرو

معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار؛

سازمان بورس در کنار سهام داران کنتورسازی ایستاده است

عصر بازار- معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار از اقدامات صورت گرفته جهت احقاق حقوق سهام داران کنتورسازی سخن گفت.

سازمان بورس در کنار سهام داران کنتورسازی ایستاده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، جعفر جمالی تاکید کرد که سهام داران کنتورسازی اطمینان داشته باشند که سازمان بورس و اوراق بهادار برای حفظ حقوق آنان کلیه اقدامات انضباطی و قضایی را با قاطعیت ادامه داده و پیگیری خواهد کرد.

    وی با اشاره به اینکه پیگیری های قضایی جهت حفظ حقوق سهام داران این شرکت در حال انجام است، ابراز داشت: سازمان بورس و اوراق بهادار تاکنون اقدامات موثری در این زمینه صورت داده است.

    معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اقدام نخست، گفت:  رسیدگی به عملکرد غیرشفاف شرکت کنتورسازی ایران، منجر به صدور چند فقره رأی انضباطی توسط هیأت رسیدگی به تخلفات این سازمان در رابطه با اتهامات « خودداری از ارائه اطلاعات مهم به سازمان بورس و اوراق بهادار» و «خودداری از ارائه اطلاعات درخواست شده توسط سازمان بورس و اوراق بهادار» شده است.

    جمالی به تخلفات شرکت کنتورسازی اشاره کرد و گفت: در این زمینه اعضای هیأت مدیره شرکت مزبور، به موجب آراء صادره از هیأت رسیدگی به تخلفات این سازمان ، محکوم شده اند. البته آراء‌ صادره در مرحله بدوی بوده و قابل اعتراض است.

    وی تخلفات این شرکت را تشریح و تصریح کرد: افشاء صورت­های مالی سالانه حسابرسی شده سال مالی منتهی به 29 اسفند 94 شرکت بر خلاف استانداردهای حسابداری و حسابرسی ملی؛ افشاء پیش بینی عملکرد سالانه سال مالی منتهی به 29 اسفند 94 شرکت براساس عملکرد واقعی نه ماهه بر خلاف استانداردهای حسابداری و حسابرسی ملی ؛ عدم افشای فوری اطلاعات مربوط به انحلال یا هر گونه تغییرات اساسی در قرارداد مربوط به صندوق­های فروشگاهی؛  عدم افشای فوری اطلاعات مربوط به تغییر با اهمیت در پیش بینی عملکرد ناشر؛ عدم افشای فوری اطلاعات مربوط به کاهش با اهمیت درآمدهای ناشر در آینده قابل پیش بینی؛ ارائه اطلاعات غیر قابل اتکا در صورت­های مالی سالانه حسابرسی شده سال مالی منتهی به 29 اسفند 94 شرکت و ارائه اطلاعات غیر قابل اتکا در پیش بینی عملکرد سالانه سال مالی منتهی به 29 اسفند 94 شرکت بر اساس عملکرد واقعی نه ماهه؛ از تخلفات این شرکت محسوب می شود.

    معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار به دیگر اقدامات انجام شده در سازمان بورس اشاره کرد و افزود: از جنبه کیفری و نظر به اتهامات انتسابی شرکت و اعضای هیأت‌مدیره آن و نیز سایر اشخاص مرتبط و درگیر در موضوع صندوق های فروشگاهی که موجبات ارائه اطلاعات نادرست به بازار سرمایه را فراهم کرده‌اند، موضوع از طریق قضایی با قاطعیت در دست پیگیری است.

    جمالی با اشاره به قرار داشتن موضوع در مرحله تحقیقات مقدماتی خاطرنشان کرد: بر این اساس، در حال حاضر اطلاع‌رسانی در این خصوص میسر نیست.

    وی فراخواندن مدیرعامل و رئیس هیأت‌مدیره شرکت به سهام داران را از دیگر اقدامات سازمان برشمرد و توضیح داد: سازمان بورس و اوراق بهادار در جهت حمایت از سهامداران و سرمایه‌گذاران در سهام شرکت کنتورسازی به اشخاص مسئول اخطار داده است که باید اقدامات لازم برای حفظ حقوق سهامداران انجام شود. در همین راستا مدیرعامل و رئیس هیأت‌مدیره شرکت (سهامداران و ذینفعان اصلی) به سازمان فراخوانده شدند.

    معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار ابراز داشت: هرچند مدیران شرکت اعتقاد دارند که توان اجرای قرارداد را در آینده خواهند داشت ولی متعهد شدند در صورت تمایل سهامداران به فروش سهام نسبت به خرید سهام اقدام کنند.

    جمالی در پایان گفت و گو با سنا تاکید داشت: از نظر سازمان این گونه تعهدات باید با گام های عملی به گونه ای که حقوق سهامداران کاملا حفاظت شود همراه باشد که مستمرا" رصد خواهد شد.

    وی خاطرنشان کرد: اقدامات فوق خللی در پیگیری‌های قضایی سازمان و جنبه های عمومی اقدامات مدیران وارد نخواهد کرد.

    برچسب ها