عصر خودرو

وزیر انرژی روسیه :

مذاکره با ایران برای فروش هواپیمای سوپرجت

عصر بازار- وزیر انرژی روسیه با اشاره به مذاکره با ایران برای فروش هواپیمای سوپرجت گفت: ۱۰ بانک بزرگ ایرانی و روسی نیز همکاری با یکدیگر را آغاز کرده و تیمی برای پیگیری این موضوع در نظر گرفته شده است.

مذاکره با ایران برای فروش هواپیمای سوپرجت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم ، الکساندر نواک امروز در همایش تجاری ایران و روسیه اظهار کرد: موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری ایران و روسیه  میان وزارتخانه‌های اقتصاد ایران و روسیه به امضا رسیده است به همین منظور تعرفه برخی اقلام پایین آمده و کریدور سبز را راه‌اندازی شد.

    وی افزود: بانک‌های مرکزی دو کشور بهترین شرایط را در مقایسه با گذشته ایجاد کرده‌اند و اکنون جابه‌جایی پول به شکل مناسبی انجام می‌شود.

    وزیر انرژی روسیه ادامه داد: 10 بانک بزرگ از طرف ایران و روسیه شروع به‌کار کرده‌اند و تیمی برای پیگیری این موضوع گمارده شده تا به وضعیت مطلوب برسد.

    وی افزود: وزارت دارایی دو کشور برای تخصیص اعتبار 2.5 میلیارد دلاری در حال فعالیت است تا این قرارداد برای احداث نیروگاه اتمی بوشهر و برقی سازی خطوط ریلی در ایران و پروژه‌ها دیگر به امضا برسد.

    نواک با اشاره به تمایل روسیه برای فروش هواپیما به ایران گفت: در حال مذاکره برای فروش هواپیمای سوپرجت به ایران هستیم.

    وی با اشاره به امضا موافقت‌نامه برای تجارت آزاد با اورسیا است گفت: تلاش زیادی در این رابطه توسط کارشناسان دو کشور انجام شده و کمیسیون تجاری اورسیا تصمیماتی را دراین‌ارتباط اتخاذ کرده‌اند.

    وزیر انرژی روسیه گفت: رهبران کشوهایی که در اتحادیه اورسیا حضور دارند در حال تصمیم‌گیری برای برقرار روابط تجاری آزاد با ایران هستند که به‌زودی نتایج آن اعلام می‌شود.

    برچسب ها