عصر خودرو

روز گذشته در بورس کالا به ثبت رسید؛

رشد ۴۰ درصدی حجم معاملات آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران روز گذشته به ۵ هزار و ۷۳۶ قرارداد و ارزش آن به ۶۸۵ میلیارد ریال رسید که رشد ۴۰ درصدی را نسبت به معاملات روز یکشنبه تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی این روز به ۳ هزار و ۴۰۳ قرارداد رسیده بود.

رشد ۴۰ درصدی حجم معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، به دنبال ادامه روند صعودی ارزش دلار قیمت طلا در آغاز مبادلات دوشنبه در بازارهای جهانی همچنان با کاهش روبرو شد و به کمتر از 1160 دلار رسید که این موضوع کاهش بهای آتی سکه در بورس کالای ایران را به دنبال داشت.

    بر این اساس طی معاملات این روز هر پنج سررسید بازار آتی با روند کاهشی رو به رو شد، به طوری که سکه تحویل دی ماه با کاهش 0/1درصدی به قیمت یک میلیون 137 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و 152 هزار تومان معامله شد و 0/15 درصد افت داشت. این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با کاهش قیمت 0/13 درصدی با نرخ یک میلیون و 167هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و 183هزار تومان معامله شد و افت 19/0 درصدی را نسبت به آخرین معامله تجربه کرد. در پایان نیز سر رسید شهریور ماه با کاهش0/17درصدی با قیمت یک میلیون و 200 هزار تومان معامله شد.

    هم مسیری سکه نقدی و دلار

    روز دوشنبه سکه تمام بهار آزادی همسو با رشد قیمت دلار حرکت کرد و با هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و 137 هزار تومان رسید. به این ترتیب، در سومین روز هفته فلز گرانبهای داخلی از افت بهای اونس در بازارهای جهانی متاثر نشد. به گفته فعالان، معامله‌گران سکه در انتظار جلسه فدرال رزرو و مشاهده حرکت اونس پس از انتشار نتایج این جلسه هستند.

    بازار گواهی سپرده سکه طلا

    همچنین حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به 20 سکه به ارزش 227میلیون ریال رسید.

    برچسب ها