عصر خودرو

رئیس هیئت مدیره انجمن ملی پلاستیک تشریح کرد؛

مزایای اعمال کف عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران

عصر بازار- رئیس هیئت مدیره انجمن ملی پلاستیک گفت : تعیین کف عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا، مزایای زیادی برای صنعت پتروشیمی دارد ومشخص شدن کف عرضه ها توسط شورای رقابت می تواند منجر به تامین بهتر نیاز بازار شود.

مزایای اعمال کف عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از نیپنا، رئیس هیئت مدیره انجمن ملی پلاستیک و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با بیان این که تعیین کف عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا، مزایای زیادی برای صنعت پتروشیمی خواهد داشت، اظهارکرد: میزان کف عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران از سوی شورای رقابت که با حضور فعالان صنعت پتروشیمی از جمله صنایع بالادستی و پایین دستی، نمایندگان شرکت ملی صنایع پتروشیمی و بورس کالا تمشخص شد می تواند به تامین نیاز بهتر مصرف کنندگان داخلی و همچنین افزایش شفافیت  معاملات محصولات پتروشیمی منجر شود.

    عباسعلی متوسلیان ادامه داد: در حال حاضر کف عرضه محصولات پتروشیمی در شورای رقابت با استناد به آمار عرضه، تقاضا و میزان رقابت ها در 5 ماه ابتدای امسال در حال تعریف شدن است.

    عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به این که ایجاد کف عرضه محصولات پتروشیمی می تواند سبب برنامه ریزی در تولید و بازار پتروشیمی شود، گفت: مصرف کنندگان با ایجاد کف عرضه محصولات پتروشیمی می توانند با آرامش خاطر بیشتری اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود در بورس کنند.

    وی افزود: این موضوع سبب شفافیت در عرضه و تقاضامی شود، همچنین نگرانی و التهاب را در بازار پتروشیمی کم کرده و تقاضای خرید را در بورس کالا واقعی تر کرده و در مجموع به تنظیم بازار کمک می کند.

    متوسلیان درباره مخالفت  برخی افراد به عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا گفت: شورای رقابت پس از بررسی های کامل و اخذ نظرات همه دست اندرکاران بازار پتروشیمی، رای قطعی خود را به عرضه همه جانبه محصولات در بورس کالا صادر کرد.

    همچنین با تشکیل کارگروه تنظیم بازار پتروشیمی اگر هر نقطه نظری در خصوص معاملات در بورس کالا وجود دارد، می توان در این کارگروه مطرح کرد و به این ترتیب ادامه برخی جو سازی ها منطقی نیست.

    به گفته رئیس هیئت مدیره انجمن ملی پلاستیک، شورای رقابت، قدرت کافی را جهت اجرای مصوبه های خود از سوی فعالات صنعت پتروشیمی و مقابله با متخلفان دارد و براین اساس اعمال کف عرضه از سوی پتروشیمی ها نیز حتما انجام خواهد شد.

    انتشار قرارداد بلندمدت پی وی سی

    وی همچنین در خصوص انتشار قراردادهای بلندمدت پی وی سی در بورس کالا خاطر نشان کرد: با وجود اعلام آمادگی از سوی بورس کالای ایران، تولیدکنندگان پی وی سی هنوز در این خصوص به جمع بندی نرسیده اند اما مقدمات در حال انجام شدن است.

    متوسلیان با اشاره به این که انتشار قرادادهای بلندمدت پتروشیمی ها می تواند به سود تولیدکننده و مصرف کننده باشد، تاکید کرد: انتشار قراردادهای بلندمدت در حوزه پتروشیمی باید برنامه محور شده و به اقتصاد کشور کمک کند.

    برچسب ها