عصر خودرو

بلومبرگ:

طرح کاهش تولید نفت میزان ذخایر را ۴۶ درصد کاهش می‌دهد

عصر بازار- بلومبرگ اعلام کرد میزان ذخایر نفت که از سال ۲۰۱۴ به شدت افزایش یافته است با اجرای تعهدات اوپکی‌ها و غیراوپکی‌ها ۴۶ درصد کاهش خواهد یافت.

طرح کاهش تولید نفت میزان ذخایر را ۴۶ درصد کاهش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، توافق اوپک می‌تواند تقریباً نیمی از ذخایر نفت را طی 6 ماه گذشته کاهش دهد.

    بر اساس محاسبات بلومبرگ که از آمارهای آژانس بین‌المللی انرژی استفاده کرده است، میزان ذخایری که از سال 2014 تاکنون انباشته شده است به میزان 760 هزار بشکه در روز در نیمه نخست سال آینده کم خواهد شد این در صورتی است که اوپک و 11 تولیدکننده دیگر غیراوپکی به تعهدات 10 دسامبر خودشان مبنی بر کاهش تولید نفت به طور کامل عمل کنند.

    طی 6 ماه آینده که قرار است توافق اوپکی‌ها با غیراوپکی‌ها مبنی بر کاهش 1.8 میلیون بشکه‌ای نفت اجرایی شود 46 درصد از 300 میلیون بشکه ذخایر موجود کاهش خواهد یافت، این توافق از ابتدای سال 2017 میلادی اجرا خواهد شد.

    کشورهای اوپک و غیراوپک در 30 نوامبر و 10 دسامبر به توافقی دست یافتند که تولید روزانه‌شان را 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. این اقدام با هدف افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی صورت گرفته است.

    بعد از انجام توافق اگر چه اجرای آن از ابتدای سال 2017 انجام خواهد شد اما قیمت نفت در بازارهای جهانی حدود 20 درصد افزایش یافته است.

    برچسب ها