عصر خودرو

بانک مرکزی خبر داد

رشد منفی ۱۷ درصدی تراز عملیاتی بودجه ۷ ماهه

عصر بازار- بر اساس جداول منتشر شده شاخصهای اقتصاد کلان از سوی بانک مرکزی، تراز عملیاتی ۷ ماهه از منفی ۳۶ هزار میلیارد به منفی ۴۲ هزار میلیارد رسیده و به این ترتیب این شاخص منفی ۱۷ درصد رشد کرده است.

رشد منفی ۱۷ درصدی تراز عملیاتی بودجه ۷ ماهه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، بر اساس اعلام بانک مرکزی از شاخصهای کلان اقتصادی،  درآمدهای دولت در 7 ماهه سال جاری رقم 69 هزار میلیارد تومان بوده است که نسبت به بازه مشابه در سال گذشته (55هزار میلیارد تومان)24 درصد رشد داشته است. کل درامدهای مصوب قانون بودجه 95 رقم 157 هزار میلیارد تومان و درامدهای مصوب 7 ماهه93 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که به این ترتیب درامدهای 7 ماهه 24 هزار میلیارد تومان کسری وجود دارد.

    در حوزه درامدهای مالیاتی نیز 51 هزار میلیارد تومان حاصل شده است که نسبت به درامدهای مدت مشابه در سال قبل (40هزار میلیارد تومان) رشد 26 درصدی محقق شده است. این در حالی استدرامدهای مصوب 7 ماهه رقم 61 هزار میلیارد تومان می باشد که با مقایسه درامدهای فعلی 10هزار میلیادر تومان کسری محقق شده است.

    بر اساس این گزارش تراز عملیاتی منفی 42 هزار میلیارد تومان بوده است. درحالی که تراز عملیاتی 7 ماهه سال 94 منفی 36 هزار میلیارد تومان بوده منفی بودن تراز عملیاتی 17 درصد رشد کرده است.

    برچسب ها