عصر خودرو

وزیر نفت در جمع خبرنگاران اعلام کرد

مذاکرات نهایی برای فروش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت به روسیه

قیمت نفت در سطح ۵۵ دلار تثبیت می‌شود

عصر بازار- وزیر نفت با اشاره به تثبیت قیمت نفت بین ۵۰ تا ۵۵ دلار گفت: مذاکرات ما با روس‌ها برای فروش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت به این کشور تا ۲ روز آینده نهایی خواهد شد.

مذاکرات نهایی برای فروش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت به روسیه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، بیژن زنگنه در حاشیه امضای تفاهم‌نامه دو میدان نفتی با شرکت گازپروم نفت روسیه گفت: تاکنون مذاکرات مختلفی با شرکت‌های روسی مانند شرکت لوک‌اویل، تات نفت، زاب رژ نفت و گازپروم نفت برای توسعه 7 میدان نفتی انجام شده است.

    وزیر نفت با اشاره به اینکه شرکت‌های روسی باید در مدت زمان معین پیشنهاد فنی خود را برای تکمیل مراحل مطالعاتی این میادین ارائه کنند، تصریح کرد: بعد از ارائه پیشنهاد فنی، این شرکت‌ها باید پیشنهاد مالی خود را نیز بدهند.

    وی در خصوص توافق و مذاکرات صورت گرفته با روسیه برای فروش روزانه 100 هزار بشکه نفت خام گفت: توافق نهایی برای فروش این میزان نفت تا یک یا دو روز آینده انجام خواهد شد که روسیه نیمی از مبلغ این قرارداد را به صورت خدمات فنی و مهندسی و نیم دیگر را به صورت پول نقد به ایران پرداخت خواهد کرد.

    زنگنه ادامه داد: همکاری ایران برای توسعه میادین نفتی و گازی با شرکت‌های روسی و چینی یکی از سیاست های راهبردی در دوران پسابرجام است که ایران برای متنوع‌سازی طرف‌های خود، به منظور توسعه میادین نفتی و گازی، با این شرکت‌ها توافقاتی را انجام داده است که آنها باید ابتدا پیشنهاد فنی و سپس پیشنهاد مالی خود را به شرکت ملی نفت ایران ارائه کنند.

    وزیر نفت در پاسخ به سؤالی در خصوص مناقصه میدان نفتی آزادگان گفت: به زودی مناقصه محدود با حضور برخی از شرکت‌های بین‌المللی در خصوص میدان نفتی آزادگان جنوبی صورت می‌گیرد که براساس تأکید ما، هر یک از این شرکت‌ها باید همراه با یک جوینت ایرانی برای این مناقصه شرکت کنند و اگر شرکت خارجی برای حضور در این میدان تمایل به همکاری با دیگر شرکت‌های بین المللی داشت، از نظر ما تشکیل کنسرسیوم برای توسعه میدان آزادگان جنوبی بلامانع است.

    زنگنه در ادامه با اشاره به تحولات پیش روی بازار نفت پس از توافق صورت گرفته میان کشورهای تولیدکننده عضو اوپک و غیراوپکی‌ها در هفته جاری، تصریح کرد: نشانه‌هایی از افزایش قیمت نفت در بازار دیده می‌شود، اما پیش‌بینی قیمت بسیار سخت است، ولی من به طور قطع می‌گویم که قیمت‌ها در سطح 50 تا 55 دلار می‌ایستد.

    وی ادامه داد: همانطور که گفتم تمام نشانه‌ها حاکی از افزایش قیمت است و این افزایش قیمت در حالی صورت گرفت که هنوز یک بشکه از تولید هیچ‌یک از کشورها کاهش نیافته است.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: این توافق نشان داد که اعضای اوپک برای دستیابی به یک هدف مشترک، هنوز پابرجا هستند و بازار نفت نیز این موضوع را به خوبی متوجه شد.

    برچسب ها